fredag 1 maj 2009

Varför jag AVSKYR att gå kurs

Har alltid hatat att gå kurs...... sedan har jag fått kursa med trevliga och vänliga människor som bara har inställningen att man ska hjälpa och stötta varandra!

Men sedan träffar man på samma sorts människor igen..... Som en viss lönnfet gubbe från överkalix som gjorde sitt bästa att trycka ner de som inte var vid planen. Då pratar man illa om de man säger hur fel de gör och när han tror att jag inte hör men däremot min sambo så pratar han om hur dålig hund samt hur dåligt tränad hund jag har. Det gör verkligen att man vill fortsätta att kursa...... Att jag har nog svårt att slappna av när jag går på kurs den första dagen har ju inte gjorts bättre av det här. Frågan är om jag någonsin kommer ha lust att kursa med folk jag inte känner.

Varför kan mna inte bara stötta och hejja på varandra NEJ man måste trycka ner folk. Jag som just blivit nog avslappnad för att klara av att stötta min ihund i det vi skulle göra tillsammans för att vi skulle få en bra relation till varandra.

Som tur är så var 99% dvs alla andra riktigt duktiga på att peppa........ Tack för stödet brudar!!! Ni är bara bäst... och tack Maria för att du fick mig bli lite arg ;)

IDIOT JÄVLA GUBBE VAD DU FÖRSTÖRDE FÖR MIG!!

Har kanske fått förklaringen till Nemos "oträning" och trötthet. Nu när vi kommer hem så droppar det blod från hans snopp. Nu blir det veterinärbesök...... Behövs kanske penicilin, fast troligast har vi väl tränat vår hund för lite!???

6 kommentarer:

Åsa sa...

Tack & Lov slipper du "fet" gubben på de vanliga träningsdagarna. Han kan ta och hälsa hem, ska skicka Prinsessan på han när hon haft valparna färdigt :) Det ska bli mig ett sant nöje att ge han en kyss när han är dum med mina vänner. Hämden är Ljuv!!!!!!!!!!!!!

Många kramar & vi håller tummarna för Nemo

Kargalandets Etty sa...

Inte är Grålle dåligt tränad/fysad... Det vet vi ju alla! Nä, gubben från Norr kanske skall kolla själv på hur dåligt fysad han själv var! Grålle är världens bästa Grålle och hans Matte är världens bästa matte! Husse är världens bästa Figge i bevakningsskogen! Vi ska allt se till och hjälpa dig och du ska visst KURSA! Projicera istället på varför han var tvungen och prata negativt... Han var nog ganska besviken på sig själv och sin hund! PUSSA GRÅLLE och hör av dig när ni har varit på vet. besöket! Krama i massor (förresten har du ju nå och fokusera och bli ilsken över nu och på så sätt hjälpa Grålle i en viss övning fniss...)

Catta sa...

Men gumman.. Du o Grå är tillräckligt bra för att bjuda på något att snacka om när egna meriter inte räcker till.. Åh vad fan har man på kurs att göra om man redan kan allt??! Puss

Anna sa...

Hej Lie! Jag instämmer helt med dina vänner. Jag vet också folk som beter sig som svin och snackar skit när dem tror folk inte hör och det är otroligt tråkigt. Inte får man väl bättre självförtroende av sånna inte?! Oftast mår dem själv väldigt dåligt innerst inne och kommer ingenvart med sin egen hund.
Skit i gubbajäveln!

Kram

Anderssons Hund & Fritid sa...

Åhå, nu har man inte varit in på ett tag och då har det hänt nåt nytt. Nä, jag säger då det, varför gå kurs om man bara får skit och inte konstruktiv kritik som hjälper en framåt...??? Såna ska inte få hålla kurs (å Stina som kallar MIG hård :-)).

Maria sa...

Skit i gubbjä#¤%
Det är trist när folk måste trycka ner andra för att själv känna sig bra.
Ni är BÄST så strunta fullständigt i vad lönnfeta gubbar säger!