lördag 30 maj 2009

Pingstafton 2009

Hejsan svejsan!



Vilket sommar väder vi har haft idag!! Å av alla dagar så var det ju dags för scaniamilen. Jag fungerar INTE bra i värme, milen blev en plåga :( Men runt kom jag i alla fall. Tvingade Björn att springa med mig för pappa har ju en kraftig luftvägsinfektion så fru doktor har förbjudit honom springa fast han hade lust. Björn brukar vara fotograf när vi springer men nu blev han med tvingad. Det är ju inte så att han saknar kondis, det är liksom tvärtom ;) Han behövde inte dricka på någon av kontrollerna och när vi kom i mål så var han inte ens andfådd...... Jag höll på att dö i värme slag allra minst. Röda korset kom bärande på flera bårar med personer som svimmat av, huvva vad hemskt! Fick en fin termosmugg i present av Luleå kommun och så var jag med i en utlottning i deras tält och då vann jag badkort i 4 månader :)



På eftermiddagen har vi varit ute på gården och joxat. Jag har bland annat tränat lite hantering med Iwwe, inte för att han verkar behöva det..... Han somnade medan jag höll på. Passade på att klippa klorna på frambenen, tar de andra i morrn. Han är en härlig kille och han verkar tycka att han hittat hem ;) I natt har han sovit med mig i sängen *LOL* Förresten så tyckte han att jag behövde nya dojjor, rosa skor är alldeles för töntigt säger han. När han var "ensam" hemma med pappa i fredags så snaskade han i sig halva min ena puma dojja....... Tur han itne tog några av mina dyra varianter :)



Maria från djursjukhuset ringde igår, det kan inte finnas någon meer underbar veterinär!? Förut var hon i Öjebyn och då gick jag till henne med Max han älskade henne :) Igår undrade hon om allt var bra med Nemo och om såret såg bra ut :) Snacka om omtänksam!! En stor blombukett skulle hon behöva!



Vi grillade idag å mumsade i oss risonisallad till det, efterrätt med Gino och vaniljglass och nu sitter jag och har ont i magen. Ska prova med laktosfri glass nästa gång.....

tjingeling

3 kommentarer:

Bumbi sa...

Du var bäst idag! Du har ett pannben starkare än den kinesiska muren och det var genom att se dig kämpa jag glömde bort min egen kropp. ;)

Emilia sa...

Hejja de e bäst!
Emilia

Camilla med flock sa...

Ujjjj... vi är imponerade....en mil...med bil då för mig :o)
Vilken fin ny familjemedlem ni fått, han ser mysig ut!( jag tänker på hunden, han med skägg känner vi nog igen!!)

ha det gott

Kramar från oss i västerås