fredag 22 maj 2009

Fredag 22 maj, vart tar tiden vägen?

Hejsan!

Hade tänkt mig en lååååång sovmorgon men mammsen tyckte annat :) Hon sa at tjag brukar ju vara upp när hon ringde 7.30 och det brukar jag ju...... men INTE idag *fniss* Nåväl efter lite kaffe och prommis med jyckarna så satte jag sprutt och slet ner lite mer tapet och så mätte jag alla fönster i huset. Här ska inhandlas nya gardiner minsann.

Igår kväll målade vi första varvet på listerna i vårt "nya" sovrum, det kommer nog bli toppen när det väl är klart :) Nemo gör sitt bästa med att hjälpa till att plocka ner tapet. Han är som en bulldozer med sin tratt och har skrapat tapeten i trappen. tua man inte hunnit med att byta den *LOL*

Brummade in till stan lite tidigare och svischade förbi syster-yster som glömt lite grejor (som alltid när hon hälsar på *asg*) Sedan vidare till mammsen. DÄr passade jag på att lämna lite dynor till utegruppen som ska få nya "kläder" Ett rätt häftigt tyg från IKEA ska få pryda de :) Vi for till colorama och beställde tapeterna till sovrummet, skulle komam kring tisdag-onsdag, ska bli spännande! Sedan vidare till Ohlssons tyger för att hitta gardintyg men det var omöjligt *suck och stön* Usch vilka trista tyger, vart ska man hitta tyg i stan? Måste nog ta mig en sväng till Happis.......

Var in på Åhléns och när vi gick in började jag att PIPA, fy vad skämmigt..... tur jag bara hade min lilla pumaväska med typ börsen och mobilen i...... Det var börsen som pep!! Vi hittade inget i den på Åhléns som kunde orsakat det hela så hon var snäll och avaktiverade larmet åt mig. Börsen är köpt i vintras och den har inte låtit tidigare men det är tydligen vanligt att larmen återaktiveras *huvva* Har sökt igenom börsen nu på eftermiddagen och minsann hittade jag inte ett vitt litet larm i den, E-L fick den i present ;) På åhléns hittade jag iallafall ett vitt tyg med svarta blommor som ska få pryda köksfönstren :)

tjing tjing

5 kommentarer:

Anderssons Hund & Fritid sa...

Jag hade en jacka en gång som alltid pep på Intersport. Vi avaktiverade den massor av gånger men den slutade ändå inte. Till slut hade jag kunnat gå ut med halva butiken om jag velat för de höjde inte ens ögonbrynet när jag pep...tur man bor i en liten stad :-)
Ha det så roligt med tapetrivningen.

Åsa gåsa sa...

Härligt att aktivera hela familjen:) Men så har du ju oxså en härlig familj. En rockande mamma och syster yster. När jag slutat amma så blir det Western Farm yeahaaaaaaaaaa. Då kanske Bumbi kör oss!!!!!!! Kramiz

Anonym sa...

dynorna är klar och jag vet inte om jag vill lämna dem ifrån mig. Helt klart att de är lite "eljest" ingen har likadana dynor och om jag får säga det själv så blev de "skitsnygga"! morgondagen ägnas åt dina blivande gardiner. Appropå larm, gissa om många ställde sig och titta på oss och en man hade minen "he he nu har de åkt fast!" han skulle bara ha vetat att vi var på väg in inte ut! hälsn. mamzi

fam nordström sa...

När fladdermus ligan är 6-7 veckor så går det bra att ta hem dem haha. Men jag tror ändå att de stannar här för jag vill inte Nemo så illa. Kram & tack för att ni tittade förbi. Även om ni var storbjudna.........
p.s Då har vi date på fredag då:)

Kargalandets Etty sa...

Hej Hopp! Kämpa på med allt i huset... SJälv har jag lagt mig på latsidan och köper färdiga dynor, färdigsydda gardiner... Hm, kanske måste bli lite mer huslig. Fast snart flyttar jag ju ut i skogen. Bevakningskursen står framför dörren... Nu du, skall du få svettas.... Och alla andra i familjen med ;-)