söndag 31 maj 2009

Morsdags flaggning

Go' kväll!

Hoppas alla haft en toppen dag i solen, det har vi ;)

I natt snarkade jag ikapp med min nya sängkompis Iwwe. Han springer upp för trappan när jag frågar om vi ska gå och sova, snacka om myspropp! Björn kollade NHL och somnade på soffan så han och Nemo vaktade bottenvåningen *LOL* Jag och pappsen åt lite frukost sedan satte vi igång och hissa flaggan. Vi har fått en svensk flagga av honom, Björn pratar om att vi hade behövt en piratflagga, hade kanske varit fränt ;)


Från början hängde den bara som en disktrasa men sedan började det nästan storma :)

Efter flagghissning och historier från pappas värnplikt med flaggor och allt möjligt så började vi arbeta bort våran häck. Buskarna har blivit så grova så de kan nog räknas som träd så nu åkte hela bunten. Blir nog bra när den växer upp igen. Det var rätt så varmt att jobba men ändå härligt hålla igång. Hundarna fick öva lite bas då och då.

Mamma och Viggo kom farande och då var det biltvätt som gällde. Viggo lyckades med konststycket att duscha mig också :) Vi fixade vattentunnan på plats också så jag får vattna mina plantor *tummen upp* Mamma kom med våra "nya" dynor och mina köksgardiner, de var super fina *tack*

Nu på kvällskvisten när det blivit lite svalare har vi varit och cyklat med grabbsen, tar det lite lungt nu när Nemo ska sättas igång igen. Det gick hur bra som helst så nu får vi öka eftersom. Nån km cykel blev det och så körde vi lite intervall på en skogsväg. Iwwe vill simma i varje dike han ser, det är lite mindre uppskattat *asg* Det är itne så härligt vatten i alla diken :P
Vi passade på att klättra upp i fågeltornet på hemvägen, gick hyfsat bra!

Tjingeling!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att ni hunnit med att flagga borti Cuba. Funderar hur flaskposten ska hitta rätt med räkningen "tull tull" när det driver så vansinnigt i vår plaskpöl "asg". Han med licensen heter Kennet Ritzen & hans adress fann jag under svenska schäferhundssidan "under typ lokalområde övrenorrbotten" eller något sådant. Kram kram

Maria sa...

Åh, jag känner igen det där med dikesbadare, brorsan hälsar att det är ju det roligaste och mest svalkande som finns. Att mattarna inte fattar bättre är ju konstigt ;-)

Anonym sa...

Skickar en hälsning från Göteborg
på torsdag är det min examensdag,så skönt att få åka hem för att sen hämta lilla Jaja

Helena Hagström