tisdag 5 maj 2009

Hallojsan

Hej!

Har varit en hel del träning främst kryp ute på gräsmattan de senaste dagarna :) Det är så otroligt härligt att slänga på sig dojjorna och bara ta ett pass, det är ju inte så att Nemo säger att han inte har lust *asg* Har lekt en hel del med bollen på det sättet Thomas visade i helgen och nu snurrar jag inte runt som en idiot bara och Nemo smäller med käftarna som en krokodil..... Igår komma mamma förbi med "släkten" - Janne och Berith var i stan så de ville ha riundtur och det får de soå gärna. Var väl värre för Mamma och Heidi som blidde lite paff över att de var i stan. Jag hade ju fått förvarning av pappsen *LOL*

Idag på morgonen så höll jag rummarna som F*N för Accsa skulle på ultraljud..... och tumhållningen verkar ha hjälpt för lite efter 11 så fick jag sms av Anna, minst 4 små rackare syntes TJOHOO!! Hoppas nu bara en av de små är en hanhund till oss :)

Jag har snott bilden från Accsas matte Anna..... kolla länken ovan!

Igår så födde Blizzan ett gäng små pirayor (1 tik och 5 hanar), eller en var stor som en val ;) Kolla in på Redgoblins Jag tror minsann det blir kanoners.
GRATTIS GRATTIS!!

Idag var det träff med bruksteamet, vi hade gjort kriterieplan på ett speciellt moment. Det var lite klurigt först men jag tror det kan vara himla smart att göra så för då vet man verkligen att man tränar på rätt sak. Nemo och Björn tränade på klubben medan jag hade cirkel. De joggade tre varv upp och ner för måttsundsbacken, körde uppletande och så körde de lydnad. De var nöjda grabbar som åkte hem i bilen. Nemo var inte något loj idag *skönt* Förresten har ju glömt att berätta att jag var till gammelstads djursjukhus idag och kollade upp bloddroppandet från snoppen. Vet itne om vi blev så mycket klokare precis. Urinprovet visade inget, inte röntgenundersökningen av njurarna heller (tänkte föreslå en kontraströntgen med kompression *L*). När veterinär Maria kände på prostatan tyckte hon inte att den var förstorad, men när hon tittade på plåtarna kunde den eventuellt vara något förstorad. Hon hittde en polyp (eller vad hon nu kallade den) på Nemos snopp och eventuellt kunde det vara den som orsakade blödningarna han har haft. Och att han har skött om den kan ha orsakat en infektion som gjort honom loj. Så nu är en operation inbokad till 15/5 för att ta bort den där "knorten" och samtidigt ta ett ultraljud på prostatan. Blir bra att få utesluta en massa grejor. Han fick beröm på djursjukhuset för att han är så lätthanterad. De sa att han måste vara van vid att bli hanterad och visst är det så :) Han går med på det mesta. Han pussades lite med Heddan som var hos vetten, låg på rygg och ville bli kliad och så träffade vi Katarina och Indra som var jätte trevliga. Nemo han blev kär, hon var en riktig snygging :)

kram på er!

5 kommentarer:

Anderssons Hund & Fritid sa...

Grattis till dig som snart har en liten pluttevalp att kramas med, jag skulle vilja byta bort min.

Okidoki, jag ber om ursäkt till den stackars instruktören som jag trodde var bov :-)

Anonym sa...

Klart det finns en hanvalp till er i schäfermagen!
Och vad gäller för Nemos del så låter sig Prinsessan hälsa att han kan få låna "pappa gris" för hon hinner inte ta hand om grisarna nu. För det är full rulle med de små fladdermössen!!! Många kramar & jag finns här om du behöver mig till något :) Kramiz

Anna sa...

Jag såg till att prata allvar med magen innan Accsa åkte! Jag sa till den att det måste vara många och några av varje kön... Vi får se om budskapet gick fram, men det var länge sedan jag hörde talas om en kull på minst fyra med bara tikar...
Kramis!!

Carina sa...

Hej!
Tack för grattishälsningen till Kaja och mig! Det var lite häftigt..
Nu börjar nästa spända väntan.. Accsa är här hos mig och det fungerar hur bra som helst. KLART det måste bli en kille iallafall..
Vi hörs!
Kramar Carina, Kaja & Önska

bumbi sa...

Det där kan ju lika gärna vara en dålig satellitbild över jorden. Jag tror apparaten slumpar ut bilder som i en rorshash-test. Det här kan vara en svans men jag vet nog att det är galapagosöarna!