fredag 8 maj 2009

fredag 8 maj

Hejsan svejsan !
Idag är jag trött som tusan :P Har varit i farten med Viggo från 9-16.30 och det tar på knoppen måste jag erkänna *LOL* Det är full rulle i lillgrabben men rolig är han :) Vi började med att shoppa lite på Jula, målartvätt och annat som man behöver om man ska måla. Måste ju få iordning gästrummet så man kan smälla upp tapeter och sätta in vår nya gästsäng :) I den lär gästerna sova gott, man kanske får sova där då och då själv *LOL*

Sedan efter en sväng på ica maxi for vi till sunderbyn och hälsade på Eva, Astrid och Ivar. Jag och Eva har varit riktigt bra kompisar kring gymnasieåldern och sedan har tiden svischat förbi.... Det var roligt att surra om allt möjligt (det var som om vi träffats senast igår) och Viggo tyckte det var skojigt att träffa Evas barn och har redan frågat om vi ska dit igen *L*

Så drog vi in till stan och struttade omkring lite och tog oss lunch på Max, sedan iväg för att hämta B på jobbet! Skjutsa hem Viggo och så hem och fixa middag och promma med hundarna. För nu är de två för ett tag igen. Athena (Marie och Dans ena rottis) är här på kollo när husse och matte semestrar. Nemo tyckte det var skojigt att få hem en kompis och Athena har blivit ung på nytt *asg* Vilka lekinviter hon gör, och springer omkring som en toka, hon är ju trots allt 10 år.

Har försökt komma fram till vad jag egentligen behöver i morgon och jag tycker det är skitsvårt. Ska ju på övning i Arvidsjaur och minsann så verkar det som om vi hundförare måste znarka i tält. Inte har jag väl något emot att tälta (brukar ju fjällvandra) men jag tycker det är underligt om alla andra ska sova på logementen!? Sedan tycker jag väl att vi hade kunnat koncentrera oss på hunderiet. Men det är ju bara att gilla läger :) Lyckades iallafall få fast de där grejsen på kragen idag, efter att jag i halvt om halv panik kutat omkring och letet uniformen. Jag hade hängt upp den, å det är ju dumt ;) Sedan har jag kutat omkring och letat min mössa och den hade jag satt i uniformsärmen *asg* Nåväl, jag överlever väl om jag nu missar att ta med mig något. Märkte förresten att min namnbricka är felaktig, men skitsamma.... Då får jag vara lite hemlig

zuzza gott

Inga kommentarer: