söndag 17 maj 2009

Ingen material kvar!?

Hejsan svejsan!

Har sussat på soffan ett tag, det tar på krafterna att vara soldat :) I helgen har jag varit i Boden och gått HV Intro. Kände ialla fall Peter och Ricke sedan tidigare, sedan var det ett gäng grabbar och en tjej (förutom mig). Vi började med vapen utbildning och höll på HEEEELA lördagen - tills kl 21.45 typ...... Gick väl hyfsat måste jag säga. Vapnet hade lite för lång kolv för att jag skulle få en bekväm skjutställning, men jag prickade tavlan hela tiden och det är ju alltid nåt! Vissa gången när jag fick allt att stämma dvs andning och skjutställning så sköt jag riktigt bra! Roligast under dagen var efter skjutningen när man ska göra kontroll efter skjuningen. Då ska man säga nåt i stil med "Furir ingen ammunition kvar, allt material kvar" Jag fick lite "tillfälligt avbrott" och säger "Furir, ingen ammunition kvar - allt materiäl slut!!!" Han kunde hålla sig en liten stund men sedan började han garva *asg* Så det kan bli ;) Fick träffa "min" kompanichef (tror jag han är iaf) och han var riktigt trevlig och hälsade mig hjärtligt välkommen i kompaniet :) Bra instruktörer hade vi så tiden susade förbi. Vi tog en sväng på statoil och handlade lite godis och sedan efter en välbehövlig dusch tvingade jag grabbarna att se lite melodifestival med mig *LOL*

Upp klockan 06.00 fastän vissa var uppe och smög redan vid 5!??? Packa ihop och så iväg till frukosten. Åt mannagrynsgröt *mums* Det var längesedan sist! Måste kanske börja kocka det till frulle ibland! Idag körde vi avlämning och jag tror nog gruppen skötte sig helt ok. Nu stod det sjukvårdstjänst på schemat. Stabilt sidoläge och lite omplåstrande gick galant på min patient som dagen till ära fick vara Ricke. Efter lunch begav vi oss iväg för att köra NBC. Kände redan innan vi åkte iväg att jag började få lite panik, jag hatar den där masken.

Åkte iväg och sedan när vi hade genomgång inför "gaseriet" kände jag att paniken kom springande :( Jag snörvlade på och släppte ett gäng tårar men med mycket stöd av Ricke och instruktörerna så "skärpte" jag till mig och fick på mig det där åbäket. Började utan filtret först och sedan på med det. På med en massa skyddsplast och så lite gråtande inne i masken igen ;P Men jag klarade det ! TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR PEPPNINGEN RICKE!! Nu ska det väl gå bättre nästa gång.


Har varit en rolig men jobbig helg, lärt sig en del har man minsann gjort. Instruktörerna har varit kunniga och duktiga och trevliga :)

Tjingeling från en trött HV-soldat som ska gå och äta parisare som världens bästa Björn har grillat!

2 kommentarer:

Åsa gåsa sa...

Klart du klarar det bruden. Visst är han världens bästa Ricke. Carina & Ricke är lika goa vänner som du och Bumbi är. Du har helt klart gjort dig förtjänt av parisare. En braiga kocken bjöd dig inte på efterrätt??
Tjingeling från oss alla

Anonym sa...

självklart men kan du maila mig på h.hagstrom@telia.com

de funkade inte att skicka

Helena Hagström