torsdag 30 april 2009

Läger dag 1 - som inte var lördag!??

Hej!

Klockan 9 var det samling ute på klubben för skyddsläger som T hade anordnat. Vi var lagom med ekipage och började inne med en teorilektion. Sedan var det bara att tuta och köra..... Nemo började försiktigt och vi hade lite prat om vad det beror på att han är försiktig. Han är ju inte världens intensivaste jycke och vårt samarbete tycker jag brukar funka ok. Men han växte under dagen, duktig grabb! Jag fick lite bannor över vårt samarbete, jag stöttar inte honom nog.... T sa att han hade klarat av skyddsmomenten bättre utan mig, det syntes när han skötte sig själv :S Så det kan vara alltså!! Ena hunden har jag för lite lydnad på och den andra för mycket...... Nästa hund ska jag väl få lagom kan man tycka *asg*

Nåväl, det var en jätte trevlig dag med trevliga deltagare..... Mer rapport och foton kommer i morgon!


Jag har förresten gått omkring HELA dagen och trott att det var lördag. Här pulvras det igen pch på lördagar ska middagen bestå av VANLIG MAT och så lite SMASKENS på kvällen...... När vi varit klart ute på klubben så sa jag åt Björn att då åker vi till Ica Maxi, idag sa han!?? JAAAA sa jag, å när jag blir så bestämd så är det bäst att inte säga emot :P
Vi åkte dit och handlade mumsiga grejor, grillade sluropig mat på våran super grill och myste i soffan.

Vid 20 blev jag skit irro för TV 4 hade satt in Rapsody in rock istället för Robinson..... Kunde inte fatta varför det inte skulle visas bara för att det är Valborg. Först när jag skulle ställa klockan till dagen efter ser jag att det står torsdag på min telefon, snacka om att vara väck.....

Natti natti

1 kommentar:

Bumbi sa...

Hmm.. Du glömmer att Nemo var min hund fram till du började bängla bevakning i fjol. Det där med att Nemo inte är en intensiv hund känner jag inte igen. Han är precis som sin husse. Lugn på ytan och ingen jäkla lydnasplansposer. Efter en mil i skogen har han fortfarande påkopplat en bister arbetsmin och liksom sin husse fungerar han bättre i miljöer där stelhet inte är normen.