lördag 28 februari 2009

Lie goes kulturell.....

Godmorgon på er :)

Yr i mössan är jag, försov mig ganska grovt idag!! Jag brukar ALDRIG försova mig men i morse har jag inte hört min mobil, hur det nu är möjligt för den signalen bruakr väcka upp hela huset! Jag brukar vakna av att den börjar med att burra lite.... så nu vet jag inte om den helt enkelt inte har ringt..... Vaknade 06,15 å börjar 07,00 å har en resväg på typ 30 minuter innan jag är framme på jobbet. Att jag också är den enda som börjar 7 idag gjorde ju inte saken bättre. Slänga på sig kläderna och iväg bara...

Jag som skulle duscha på morgonen för jag sminkade ju mig när vi var på teatern igår :)

Igår jag, först hade vi planeringsdag med jobbet, den var speciell kan man lungt påstå! Sedan så for jag och hämtade upp mamma och vi gjorde storheden osäker. Jag hittade bara ett par varma sockar med "hello Kitty" Jag fryser så om fötterna av den här pulverdieten, men det är klart jag dricker ju bara kalla vätskor :)

Efter storheden mötte jag ett gäng från jobbet på Norrbottensteatern för vi skulle gå på föreställning, den hette nåt med Alla hjärtan tror jag. Jag fattade ingenting typ, förutom när de skämtade, men mest skrattade jag nog åt Camilla som skrattade så hon höll på att dö. VI pratade om teaterpjäsen efteråt och alla var lika frågande.....Nu lär det väl dröja ett tag innan jag besöker teatern igen för man blev ju nästan lite skraj *fniss*

Tacka vet jag skogen eller lydnadsplanen ;)

Tjingeling

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tacka vet jag bion som väntar när jag kommer hem. Det ska bli skoj, famme ska hänga med oxså! Ha det gott och vi hörs under resan, jag ska shoppa åt oss om jag bara hittar någon affär.....Men som Björn brukar säga vi kan ju hitta saker på en mack oxså "asg". Kram från oss alla

Anonym sa...

Det kan finnas betydligt skojigare saker som väntar vid hemkomsten. Släppa loss mig i ett stall? Får försöka minnas var jag befinner mig. Blundar och ser att klockan stannat på 22 minuter över ett. Till höger om mig står två gröna Carver-tunnor i varandra. Till höger bakom mig ligger det sju ridhjälmar uppdelat på fem plus två. Nedanför fötterna framför mig står en brandsläckare vid en gammal trämöbel jag har svårt att typbestämma. Snett till vänster in mot hörnet vid stallbåset står det en vit flaska med någonting som verkar heta Mane & Tails. I det första båset som möter ögat står Song och mitt emot honom står Sunny. Song har tagit av sig sin scotch-rutiga filt i blå toner. Sunny har sin 80-tals lila hängande över ett ställ till höger om mig. Framför mig är någonting som liknar en gammal butiksdörr, eller kanske industridörr i aluminium. Det står någonting om gasvarning och lite avsliten text om öppettider. 6.30 öppnar hela ruljansen tror jag eventuellt kanske. Ljusröret i taket är av den modellen jag gillar. Har två likadana i garaget och tänker slänga upp dem i källaren om jag får. Två sadlar hänger över det tomma båset till höger om min position. De är vackert utmejslade i en stil som påminner lite om både amerikansk och för all del mexikansk stil. Det står gafflar och grepar längs väggarna. Jag backar förskräckt bakåt genom dörren och stänger den. Hästhuvudet i metall hälsar mig välkommen igen. Det borde veta bättre. Orsaken till att jag kommer ihåg ställen som detta är mitt behov av flyktvägar. Nu blir hemkomsten intressantare!:)

Anonym sa...

Du är underbar du Bumbi!!
Ska jag ställa in en skurmopp & vi har punka på högerfram däck på traktorn. Vill du så kan du gå loss där oxså. Du får fritt fram att härja tills vi kommer hem. Men glöm inte att Albin ska upp när vi kommer hem så du inte tagit ut dig helt och hållet.

Du kan ju alltid rida mellan er & oss, Rosario hittar hem & han kan du lita på.

Kram på er & ni är Guld värda. Kanske kommer det en liten prins till Bumbi.... Prinsessan LER:)