onsdag 4 mars 2009

sen sist....

Förra helgen tillbringades på jobbet :) Lördagen gick det att tillbringa ute men söndagen hade tempen sjunkit ordentligt igen....... Var tvungen byta pass på söndagen och gå förmiddag för T blidde sjuk men det var helt ok att gå förmiddag istället.

Måndagen packade jag och Nemo in oss i svarta faran, hämtade upp Carin i g-stad och så drog vi till Boden. Så fort man ska ut på vägarna så snöar det som fanken! Det var akut hundsjukvård som stod på schemat, intressant var det. Tänk vilken tur man är HV ekipage ibland *LOL* Man får göra så skojsiga grejor. Vårt resultat finns fortfarande INTE på SKK, helt otroligt att bara 3 av ekipagen som gjorde provet i oktober finns på skk.... Papprena åker visst fram och tillbaka, man bli lite smått less kan man ju lungt påstå. Nåväl tillbaka till Boden! Jag och Gunilla la tassbandage på Nemo och han finner sig i det mesta. På bårbärningen fick han en massa A'n i betyg han var så otroligt lugn. Instruktören undrade vart han kom i från, berömde honom och sa att han måste vara otroligt van vid att bli hanterad. Han är så cool Nemo :)

Tisdag var jag ledig så jag och Linda gjorde stan :) Shoppade lite allt möjligt bland annat grejor för att göra klar min trädtavla och den blev riktigt bra. Ringde sotningsväsendet som hade skickat ut en lapp om att de skulle komma och sota. Var ju tvungen kolla om det var skorstenen till pannan för då var det ju liksom totalt onödigt eftersom vi numer har jordvärme.

Onsdagen så kom sotningsnissen farande för att besikta skorstenen för det är INTE gjort tidigare. De som bott här har haft hit någon och tittat under tiden de satte upp täljstenskaminen och skulle höra av sig för besiktning när det var färdigt men det hade de INTE gjort *SUCK* Som tur var har inte något hänt och allt var nästan ok med skorstenen. Den ska vara 1 m högre än byggnadens högsta tak och det är den ju inte så det är något vi måste ta tag i sedan. Efter det drog jag ut till hovet där det var klippa klor, väga och fota Gremlins som gällde. Vissa var som duracellkaninen och vissa var som filbunkar ;) Söta små rackare. På tisdagen försökte jag inhandla en marsvinsbädd åt de men Linda tyckte de klarade sig utan *asg* Efter valppyssel drog vi en sväng till piteå och då hade jag börjat få dåligt i ryggen, försökte skylla på åldern men det var kanske inte den som ställde till det :(

Nåväl vi shoppade lite allt möjligt jag inhandlade b la en ny sorts karda till Nemo som är skitbra, jösses vad den tar bort hår. Sent på kvällskvisten fick jag ringa åskis och sjukskriva mig, ajaj vad ryggen vill ha semester..

kram kram

1 kommentar:

Linda Kiwi,Nio & Royal sa...

Tack för hjälpen vännen, hoppas du kommer nästa vecka på en repris ;)
Alltis lika skoj ranta omkring med dig även om vi denna gång påminde om Olga 85 och Rut 87 *asg*
Pözz på er alla tre-