söndag 22 februari 2009

Oj vad tiden har sprungit iväg!


Jag börjar väl med idag :) Jag och Åsa-gåsa åkte till Piteå och körde lite lydnad och skydd. Jag tränade fritt följ med fokus på att Nemo ska ha ögonkontakt även första steget. Han vill släppa ibland och det gillar jag INTE, idag skötte han sig hyfsat bra. Jag tränade utbackningar och nu börjar han förstå vad det är jag vill. Han backar ut självmant utan något kommando, självklart behövs mer nötande! Ingångar med metallapport, behöver nötas mer, men så var det ju i somras sist vi hade med en apport att göra ;) Inkallning med ställande och det börjar se fint ut, ska länga avståndet ännu mera nu. Fjärren nötte vi även ligg/sitt, jag måste kanske ösa på lite med lydnadsmomenten om jag nu hade tänkt mig ett LPII....... Just ja, nötte ju även lite kryp med fokus på rumpan!! När jag och Nemo lekte som mest och jag skulle sno grejen av honom så råkade han bita mig i nagelbandet, fanken vad det kan blöda...... nåväl tur det inte var figgen han gav blodvite :)

Skyddet då!! Idag var det Jesper som var figge, jag blev lite nervig är ju så lungt å skönt när Thomas styr mig, jag vet ju itne riktigt vart jag ska ta vägen. Min alldeles för lydiga hund (jösses trodde aldrig jag skulel ha det problemet *ASG*) fick en Jessi i kopplet så jag kunde vara framme och peppa, för när jag höll i kopplet och det rycker så stannar han upp och undrar om han gjort något fel :) Men men vi ska nog få fart på honom, vi har ju inte hunnit köra så mycket.

GRATTIS TILL BÖRGES LPII

Nu har Maximus åter kommit hem, tack för att du har hämtat hem honom Stefan, det betydde jättemycket *KRAM* Maximus finns just nu i köket, jag vet inte riktigt vart jag ska ha honom. Det är skönt han kommit hem iallafall. Jag har varit totalt inställd på att han ska få vara i Ullatti sedan, men jag vet inte om jag klarar att han honom där, jag tror han ska få sig ett eget träd på tomten istället :)

Jag har äntligen lyckats få in alla kläder i garderoberna och mamsens efterlängtade jacka har kommit fram. Så går det när man lämnar den framme när flyttmaffian är igång *fniss* Blev ingen KU vinter för mig, ont i halsen och allmänt snorig och hängig gjorde at tjag fick avstå!! Trist men sant, jag hade nog inte orkat med en hel helg som det var nu när jag även går på pulver..... Nu är det dags för den där sabla kommundatorn som ska betalas. Surt som det nu blev så har jag bestämt mig för att betala väck den på de två nästkommande lönerna som då gör att det kommer att kosta ÖVER 5000:- på februari och över 5000:- på mars lönen *suck* Men vad göra, det är bara att le och se glad ut. Jag har iallafall redan hunnit med att jobba de 40 timmar fyllnads jag får göra unde rden här schemaperioden *skönt*

Just jag har ju även hunnit vara upp till Tjotti med systeryster för att packa svarta faran full med grejor till Heidi och Viggos jätte härliga gårdshus i svartöstan :) Vi var kung på att packa. Träffade Eilert och det var hundra år sedan...... VI tittade även in till pappsen en sväng innan vi åkte hem.

Har fått hem Wii fit nu och det var ett skojigt spel, den väger en också så man kan hålla koll på sin kurva, häftigt värre. Man blir helt slut av att träna med det *GREAT*


Men herregud! Jag bara skriver och skriver, nu slutar jag för det är ju typ ingen som orkar läsa annars.......

Hmm lite till måste jag skriva!!

Blizz har börjat löpa *spännande* så hon ska åka till de sydligaste delarna av Sverige för att dejta en Dansk en, det är synd man inte är inne på belgare för de tblir nog en fartfylld kombination det där ;) Räzer valpar

Å tilld et som var ännu mer spännande, Accsa har börjat fälla.... Å jättespännade tänker alla, dags ta fram dammsugaren..... Då är det inte många veckor kvar till löp....... ÅÅÅÅ vad jag väntar! Hela våren kommer bli en evig väntan *LOL*

Tjingeling

2 kommentarer:

Linda Kiwi,Nio & Royal sa...

hejsan
Kul att det tar sig för sötisen Nemo. Han e bara för underbar :)

Tack för kaffet och pratstunden igår. Kramizar från oss

C sa...

Hej hopp!

Kul att se att du är tillbaka på nätet igen, har saknat att läsa om era äventyr =)

Kram kram