fredag 13 februari 2009

En för lydig hund!?

I onsdags var det åter dags för träff med bruksteamet. Måste säga att vi är ett jätte härligt gäng! Boken tycker jag är skitbra och den ger mig en massa idéer så jag vet inte hur jag ska hinna med alla *fniss* Det har verkligen väckt klickerträningen för mig. Vi var en tapper skara på 3 personer som pratade hund och lite annat ända till närmare 23. Nemo han fick en knäpp inne i klubbstugan i början av passet, vet inte vad som flög i honom men jag kan då säga att löptik hade det då varit där för både Nemo och Iro fastnade på en fläck ;)

På hemvägen ut till byn gjorde Iro och Maria sitt bästa med att försöka bort lite älgar, det är ju inte så att det är brist av de ute i Mörön, jag kan skicka några om någon vill ha!

Igår träffade jag på en "Helge" när jag åkte till jobbet, han var några meter från huset :) V ringde och väckte mig jag var je egentligen ledig men passade på att arbeta extra. Min ledighet gick i stöpet, jag jobbade alla lediga dagar den här veckan. På kvällen åkte jag och Åsa till Boden för lydnad och skydd. Thomas sa att Nemo nog är lite för lydig så vi måste släppa på lydnaden så han törs ta för sig mera :) Han var iallafall lite mer taggad den här gången. Måste beställa hem en ärm.

Träffade 2 Camillor i Boden jag inte sett på ett tag. Bronning som ska skaffa sig en kelpie, skojigt och Selin som har två jättehärliga unga schäfrar om någon har brist på hundar. Kolla mer på Råggrindan's sida :)

tjingelin

4 kommentarer:

Anonym sa...

Prinsessan tackar för sällskapet & lydigheten kommer att vara lite väck sen när lillebror fattar att man får ta för sig massor i denna roliga gren. Nästan så man blir kaxig hälsar Sessan :) Ha det gott & jag såg dig allt i morse, så snart tar jag Tull avgift när ni passerar. Kram & tack för igår

Anonym sa...

Hej! Va kul att du kikat in på min sida :) Även fast jag inte träffat Accsa så tycker jag allt med henne verkar jättebra! Även Varg verkar vara en superhund. Jag vill ju ha en tik, så vi får hoppas att det blir många valpar av båda könen :D

Ha det bra!

Anonym sa...

Hejsan
Kul du hittade till vår sida=)
Tack för träningstipsen, ska testa det i helgen=)
Det är inte alltid lätt då man kommer till nya moment som man aldrig tränat förr=)
Ha en bra helg
/Linda & Caxa

Anonym sa...

Jag tror inte det är lydighet som framkallar beteendet. Det är helt enkelt tankeverksamhet!