tisdag 6 januari 2009

Independent woman

Bonjour! Comment ça va?

Ända sedan jag var en liten "knört" (samma med min syster) så har mamma predikat om och lärt oss att vi ska klara oss själva. Man ska inte vara beroende av någon utan man ska klara sig själv. Hon har även lärt oss att man ska hjälpa sina vänner :) Det här har gjort att jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt att vara till last samt att be folk om hjälp. Jag tycker att alla har väl ändå nog av sitt egna. Det är nog även samma sak som gör att jag vill fixa allt på en gång! Som med parabolen, irriterande när man itne fattar något eller med datorn som man inte brytt sig om att lära sig så jättebra för att man bor med en expert!

Tidigt fick jag lära mig hur man lagade mat, bakade, bytte däck på bilen, kopplade om sladdar till lampor, sydde på symaskinen osv....... Häromdagen så började jag tänka på det igen - det där med att klara sig själv och något jag har svårt att klara det är den där jä-la svarta faran som är min bil! Jag klurade ett tag och så kom jag på en liten lösning til problemet.... Snokade upp ett volvo forum (yes det finns forum i allt, och jösses det är nästan värr än på aktiv hund *LOL*) och så var jag till biltema och köpte en "instruktionsbok om volvo en sån där Haynes eller vad den nu hette! Här ska pluggas, å så ska jag lösa mina små problem ;) A woman gotta do what a woman gotta do!! Vi får väl se om jag måste köpa en ny bil i slutändan men då har jag lärt mig att så gör man inte!

Har nu på kvällen suttit och sorterat lite bilder så jag kan bränna de, M ska få en med bilder till hemmisen så jag sedan kan kasta de bilderna, inget som jag vill ha kvar precis......

När jag kom hem från jobbet så var jag och Nemo på en sväng med sparken, det var jättehärligt före och jag sparkade knappt nåt, huk vad de tgick , speciellt när han fick vittring på husse på hemvägen och han hade ju en bitstock :)




En av mina favvo låtar, så jäkla bra!!
Tryck på låtnamnet för att se videon!

INDEPENDENT WOMAN - DESTINYS CHILD

Question: Tell me what you think about me
I buy my own diamonds and I buy my own rings
Only ring your cell-y when I'm feelin lonely
When it's all over please get up and leave
Question: Tell me how you feel about this
Try to control me boy you get dismissed
Pay my own fun, oh and I pay my own bills
Always 50/50 in relationships

The shoes on my feet
I've bought it
The clothes I'm wearing
I've bought it
The rock I'm rockin'
'Cause I depend on me
If I wanted the watch you're wearin'
I'll buy it
The house I live in
I've bought it
The car I'm driving
I've bought it
I depend on me
(I depend on me)

All the women who are independent
Throw your hands up at me
All the honeys who makin' money
Throw your hands up at me
All the mommas who profit dollas
Throw your hands up at me
All the ladies who truly feel me
Throw your hands up at me

Girl I didn't know you could get down like that
Charlie, how your Angels get down like that
Girl I didn't know you could get down like that
Charlie, how your Angels get down like that

Tell me how you feel about this
Who would I want if I would wanna live
I worked hard and sacrificed to get what I get
Ladies, it ain't easy bein' independent
Question: How'd you like this knowledge that I brought
Braggin' on that cash that he gave you is to front
If you're gonna brag make sure it's your money you flaunt
Depend on noone else to give you what you want

The shoes on my feet
I've bought it
The clothes I'm wearing
I've bought it
The rock I'm rockin'
'Cause I depend on me
If I wanted the watch you're wearin'
I'll buy it
The house I live in
I've bought it
The car I'm driving
I've bought it
I depend on me
(I depend on me)

All the women who are independent
Throw your hands up at me
All the honeys who makin' money
Throw your hands up at me
All the mommas who profit dollas
Throw your hands up at me
All the ladies who truly feel me
Throw your hands up at me

Girl I didn't know you could get down like that
Charlie, how your Angels get down like that
Girl I didn't know you could get down like that
Charlie, how your Angels get down like that

Destiny's Child
Wassup?
You in the house?
Sure 'nuff
We'll break these people off Angel style

Child of Destiny
Independent beauty
Noone else can scare me
Charlie's Angels

Woah
All the women who are independent
Throw your hands up at me
All the honeys who makin' money
Throw your hands up at me
All the mommas who profit dollas
Throw your hands up at me
All the ladies who truly feel me
Throw your hands up at me

Girl I didn't know you could get down like that
Charlie, how your Angels get down like that
[repeat until fade]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Be nu om varmare väder så att extra ljusen kommer på plats. Annars får vi köpa lite diesel för att värma upp garaget. Nu måste ni börja se något och så ni kan blinka ordentligt när ni susar förbi. Stefan och jag kommer över med skotrarna bara det blir före så att han och Björn kan ta en repa. Vi kan väl fika och planlägga året hahah eller så blir det bara fikat.....Kramiz

Kargalandets Etty sa...

Hej där ute i skogen!
Nu är jag åter på hemma plan! Efter ett himla flängande hit och dit under julen... Nu ska jag börja hårdträna ordenltigt - både mig själv och Skruttan! Det är ju en del tävlingar som jag har tänkt att anmäla oss till! Du och grålle kanske hänger med?! Speciellt har jag riktat in mig på Bev-tävlingar med DM i Jokkmokk i sikte! Kram