torsdag 15 januari 2009

Idag så är det torsdag - hela dagen!


Hej hopp!

Igår var det telefon terror som gällde..........

Jag och Nemo har ju liksom blivit godkända på anlagsprov FM hund - gått bevakningskurs och så har vi gjort certprov FM-hund som vi klarade....... Vi klarade provet i oktober!! De har enbart kommit in 3 resultat på SKK på hundar som också gjorde provet samtidigt som oss, vi andra ekipage vi finns liksom inte! Har mailat SKK, SBK, sammankallande i ÖND, tjatat på Carin och så igår mailade jag M på norrbottensgruppen! Det tog typ 3 sekunder från det att jag tryckte på skicka knappen tills det ringde i telefonen och det var M........ Hon undrade vad jag hade gått för kurs och vad jag hade gjort för prov!! Då blir man nästintill mörkrädd!! Förklarade hur det hela låg till och hon blev väl inte precis överdrivet glad över hela situationen. Det är ju liksom så att de ska veta om det är kurs och prov på gång och nu visste de inget........ Å då var det ändå inte på grund av certprovet som jag mailade henne utan jag undrade när jag hade gjort TFU-G samt vart jag & Nemo skulle placeras.

Nåväl som bonus till det hela kanske det löser sig - jag blir krigsplacerad med en annan M så det blir ju great :)

Annars då???

Heidi is back in town...... Wiggen med! Men än så länge ska de husera på casa kallkällan ;) Närmare stan och säkerligen bättre markservice än om man jämför med casa Mörön *LOL* Nåväl det finns plats här i huset om det behövs. Jag och Björne fick mumsig doft av mamsen och Rune som de släpat med sig från värmen........ Nu får vi sniffa på varandra *LOL*

tjing tjing

Inga kommentarer: