tisdag 17 mars 2009

En Viggo på besök!!

Go' kväll alla monsterdiggare

* * * * ACCSA LÖPER * * * *

Igår efter jobbet så vimsade vi oss ut till Viggos dagis för att han skulle sova med oss "ute" i byn! Efter lite om och men så hittade jag hans avdelning och jag tycker det känns som om det är lite slappt på dagis på det sätt att man kan hämta barn lite hur som helst! Jag hade ju kunnat vara vilken skurk som helst eftersom jag bara sa att jag sk
ulle hämta Viggo!! Nog för att de visste att han skulle hämtas av sin moster men det känns ändå som om de lämnas ut lite för lätt, skulle man inte kunna kolla leg eller nåt?? Eller är det jag som sett för många kriminalserier på TV, kanske ska börja kolla på barnkanalen istället *L*

Vi drog ut på storheden och shoppade mat på ICA-Maxi, Viggo blev så glad för han fick shoppa ett 6-pack små yoggisar till frukost, han sa minsann att han aldrig får köpa sådana för "mommo" och det förstår jag, de är inte precis stora men desto mer dyra!

Efter mat, massor med lek med Nemo och spel med nya raketspelet (som moster vann över grabbsen i) så studsade vi in i bastun :) Skönt! Läste Byggare Bob och sedan znarkade Viggo sött och inte så mycket senare znarkade moster och
Björn fick nattsudda ensam.

Efter en kraxig natt så kom en liten grabb in 05,00 i vårt sovrum och sa "moster nu är det morgon för det är ljust i mitt rum!!" Suck och stön, skrev upp i den mentala kom-i-håg listan MÖRKLÄGGNINGSGARDINER! och så övertalade jag honom att lägga sig en liten stund till, den funkade inte så länge men då kom jag ihåg dinosaurie klisterboken så han fick knåpa med den ett tag :)



Vi åt frulle och så skjutsade vi Björn till jobbet sedan for vi på turné..... Började hos "Hovet" där Viggo myste med 4-veckors valparna som idag gjorde premiär ute på köksgolvet. De börjar bli riktigt skojiga nu och vissa har ju redan humör så man nästan blir skrajsen *fniss* De klättrar som värsta bergsgetterna så de kommer nog studsa ur valphagen innan de flyttar till sina nya ägare :) Viggo var även och hälsade på Kjells tjurar och de blev döpta av Linda och Viggo varenda en tror jag bestämt, kommer iaf ihåg att en av de hette Harry och en annan "Gustaf när han var kung" eller nåt sånt *LOL*



Vi åkte vidare och nu gick färden till svartskata gänget, där åktes skoter, hälsades på hästar och så mystes det lite med DC..... Tror svartskatan snart måste utöka sin maskinpark för han blir lite bortskämd när vi hälsar på där, förra gången åkte han traktor *L*



Vi har spelat nå ofantligt mycket spel och jag erkänner villigt att det är mindre ansträngande att jobba än att vara hemma en hel dag med Viggo *fniss* Men roligt har vi! Vi hämtade Björn från jobbet och då passade Viggo på att somna i bilen så han fick bäras in hemma hos "mommo" där han är nu när Heidi är på NATO övning i Norge



Vi shoppade lite på COOP innan vi tog en till sväng förbi "hovet" och lämnade lite grejor och busade med valpisarna..... kommer bli skojiga veckor framöver och få se om surnissarna kommer vara de som är surnissar när de flyttar eller om det är de som är de lugnaste valparna.

Tänk att hovet fick sig hela 7 st hovnarrar :) Så det kan gå!

Tjingeling


2 kommentarer:

Linda Kiwi,Nio & Royal sa...

Tack för idag var jätte skoj at lille Viggo kom på besök, var uppsattat inte minst av Nio;)
Skrattar fortfarnade gått åt Orange som paddlade värre vid lukt av pizza och vit som "vinkade" tillbaka och satt som sin mamma i värsta Timonstuket *asg*

Kram på er alla

Kargalandets Etty sa...

Hej Vännen!

Håller alla tassar och tummar att du skall få dig en liten puppis! Vad spännande...