måndag 9 mars 2009

Lite hit och dit

Hej alla som är här och läser!

Vaknade utvilad vid 7.30 och sedan slappade jag vid TV'n en stund innan jag plingade Catta för att se om hon hade vaknat. När hon hade masat sig ur sängen åkte jag till grannkommunen för lite kaffe och surr :) *trevligt* Det var alldeles för längesedan men tiden går för fort ibland, vet inte vem som kom på att dygnet bara ska ha 24 timmar och sedan att man måste ha ett jobb på det!? Helkorkat *fniss* Fotade alla sötnosar i familjen (Tove, Osis och Åska) med mitt nya objektiv *tack så jättemycket älskling*. Sedan så fick Nemo träffa Åska och skoja inte han träffade henne, mitt mellan ögonen *uäck* Åska tyckte det var en smart idé att springa under hans ben när han pinkade, gulligt värre! Annars så verkade han mest förvånad över att hon sprang omkring åt alla håll och kanter *fniss* Snacka om svarta faran! Nu ska det väl inte ta så länge till nsäta gång?? Vi bor ju faktiskt nån mil närmare varann än i somras å då sågs vi ju jätteofta.....

Vimsade vidare till OK i rosvik för att hämta lite hundböcker till min samling :) Och sedan till nästa fika/surrställe :) Stannade till på svartskatan för en kopp te och för att höra allt om skåneresan! Tror det blir en superkombination så om någon letar malle kolla in på Redgoblins Prinsessan BLizz har fått träffa sin Prins Epo :)

Hann vara hemma en stund sedan åkte jag och Nemo till klubben för dejt med bruksteamet. Under tiden jag väntade så tränade jag och Nemo nostarget, det gick finemang! Jag fick honom till och med att stå på bakbenen för att nå targeten och han gör det ändå lungt och behärskat. Har bara inte klurat ut vad jag ska ha targetsticken till :) Men just nu får det bara vara som hjärngympa, det är ju inte så dumt *L* Vi fortsatte med att prata om dagens läxa, alltid lika roliga disskusioner fast vi har en förmåga att glida iväg och göra ämnena "jättebreda" men vad gör det....... Nemo passade på att flörta lite med Trimma, han tyckte hon var hyfsat söt efter att han hade skällt ut henne lite för att hon kom in i "hans" klubbstuga"!?? Ibland kan man undra vad som snurrar i en hundhjärna *LOL* Nemo han fick snurra på pallen och vi gick faktiskt framåt trots att vi då och då blev lite "urer i huvet". Bara traggla vidare och tänka på min placering av godis och händer *asg* Mycket hålla rätt på!! Hade med kameran, hoppas nån av bilderna blir något att ha, ljuset i klubbstugan var itne så skojigt, ska kolla alla bilder i morrn!

Nu är det bara att gå och nanna :) Imorgon är det jobb igen efter att ha varit hemma en vecka!

Tjingeling!

Inga kommentarer: