torsdag 19 mars 2009

Hej hej hemskt mycket hej!

I torsdags hade jag så mycket energi i kroppen så det bara "spritte" (heter det så??) Kanske vårkänslor för solen sken som bara den :) Vi tog oss en prommis runt i Mörön och innan vi var hemma hade det tagit nästan 2,5 timme med en paus utanför Maria där vi surrade bort lite tid (nästa gång kommer vi in)

Jag har liksom aldrig varit ner till hamnen så vi passade på att vandra ner dit också, vi kom även fram till att det hade nog varit bra med lite reflexer *LOL* Hann ju bli ganska så rejält mörkt innan vi var hemma. Nemo gick lös den mesta av vägen, skoja inte det är skönt bo på landet......

Idag så var vi till Boden för lydnad och skydd. Björn figgade en del b la för mig och då fick jag minsann bannor av "coachen" Jag står och bromsar min redan så lydiga hund i kopplet, det är ju smart *not* så nu måste matte träna linskötningen *asg* Nemo han fick iallafall beröm för sina bett och det är ju roligt. SÅ nu ska jag och Björn träna linskötning samt att vara mer samspelta (jag och Björn) jag hann inte riktigt med ibland, men jag kände mig något förvirrad *asg* Stackars Nemo som har ett pucko i snöret!! Tack gänget för en trevlig träning i ett fullknökat ridhus!

Imorgon blir det förhoppningsvis lite "hästeri" på eftermiddagen och på söndag ska Albin flytta *skönt* Han är en jäkel på att ta plats

Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner med dig Nemo!!
Min matte är inte heller alltid den lättaste att ha med på skyddet. Tycker hon är ett ankare för det mesta, jag vill ju köra buskskydd där man får bita och göra som man vill. Jag uppskattar inte ordning och reda som matte bla. Men nu ska vi gasa dig grabben sen kan du ta ner månen. Puss och tack för igår.
Kram Prinsessan