fredag 5 december 2008

Hundgårds funderingar

Hejsan svejsan!

Ni få som har hittat till sidan, har ju itne precis gjort reklam om den *fniss*

Har spanat lite på jordbruksverkets sida om hur stor hundgård man skulle behöva göra (har fått nys om lite billigt hundstängsel nämligen). Om jag förstått det hela rätt så skulle jag behöva bygga en hundgård som är 24 m2 om jag skall ha 2 hundar på ca 40 kg stadigvarande i hundgården. Rätt stort minsann *LOL* men sedan när jag läste vidare så står det en anmärkning att om hundarna förutom hundgården rastas regelbundet utanför densamma så kan rastgården minskas med rätt så mycket.....

I exemplet står det att en rastgård på 6m2 räcker till dubbelstallning av hundar med 30 kg vikt och en hund på 30 kg skall egentligen ha en hundgård på 16m2. Den är alltså minskad med 10 m2. hur minskar man för två hundar då?

Hem å klura och sedan fundera hur den ska se ut...... Jag vill nämligen ha en hundgård som går att göra 2 av om man har besök eller om man helt enkelt gör 2 stycken....

På med tänkar mössan!


tjingeling

Inga kommentarer: