torsdag 25 december 2008

God Jul

Hejsan svejsan!

Så har då julafton varit och farit :) Första julen i huset och första julen på många år utan min älskade Maximus. Jag saknar honom som tusan och han kommer alltid att ha en så otroligt stor plats i mitt hjärta. Han var speciell........

Jag råkade ta en rejäl sovmorgon på julafton, stackars Björn fick vakna av att jag ropade att vi försovit oss *asg* Nu var det ju itne så farligt bara att jag inte hade tänkt snarka sååååå länge *L* Tänkte ju hinna med att baka ltie till, men jag måste säga att det är lite knepigt att baka i en varmluftsugn när man inte är van :) När jag ändå var i farten att väcka folk så ringde jag och väckte Åsa, stackarn!! Jag tänkte att hon har ju barn så de är väl uppe och väntar på tomten i spänd förväntan men de är sjusovare i det där huset :) Det är klart när man är vampyr och studsar på halva nätterna *fniss* Vi for in till Maxi och shoppade det sista och sedan svängde vi förbi i svartskatan på hemvägen. Där myste vi med deras härliga hundgäng och bokade att Elvah ska komma på "pensionat Mörön" här framöver så Nemo får en kompis att busa med.

Jag joxade vidare med maten och så kom min älskade pappa farande :) Dålig väg och mycket renar var betyget på vägen *huvva*

Vid 15 lagom till kalle anka kom Linda och Nio farande, Kiwan fick stanna hemma och ta det lungt efter kärleksmötet i Le france! Vi mumsade mat så det nästan kom ut ur öronen på oss och sedan var det julklappsöppning. Tomten var snäll som vanligt, vi hade värsta berget med klappar under vår fina julgran! Jag fick Mariokart till vårt Wii spel så jag och Linda tog en tävling om vem som var sämst på att köra bil... Linda vann jag tror jag lyckades få 1 poäng på en av banorna, hörde Björn muttra något om vi verkligen hade körkort, ska väl itne skvallra egentligen men jag tror att spelet är från 3 år *hmrpf*

Idag är det jobba som gäller, Pappa, Björn och Nemo tog på sig "skiddräkterna" när jag backade ut bilen ur garaget!

tjingeling på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack för presenterna. Det kommer ta ett litet tag innan jag får på mig "min rosa" men ack när jag väl får på mig den..... Stefan plågar mig om spelet så jag tror vi tar det med oss och kommer över när det passar med tanke på att ni ändå ska bygga om så kan jag inte förstöra så mycket"asg". Och ja vi vampyrer stiger inte upp när det lilla dags ljus är uppe utan vi kommer fram i mörkret. Nu måste vi fixa dina ljus oxså, så nu får vi umgås massor. Åh jag är jätte avis på skidturen..........hmmmmm Stor kram till er alla
P.s Nu när vi alla tre har lika kalendrar så kan inget gå FEL