tisdag 21 april 2009

hej hej

Jahapps så har jag då inte skött mina åttaganden gällande den här bloggen igen, FY PÅ MIG!!

I lördags så åkte grillen fram :) *tjohoo* Vi inhandlade oss en "värsting" grill i höstas efter att vi fick veta att huset var vårt. Vi hann med att grilla en gång i oktober så jag har längtat! På lördagen åkte jag och Björn till IKEA, det var jättemysigt att strosa omkring bara jag och min älskling :) Shoppade inte så jättemycket men lite grann hängde med hem. Vi fick beslut ångest om vart vi skulle sätta alla grejer och vilken färg vi skulle ha så höll vi på...... så nu ska vi ta oss en riktig funderare på vad vi vill ha för tapeter å börja färdigställa i huset :)

På lördag kväll kom Heidi, Viggo och Oscar till oss. Vi grillade en massa mums på grillen som vi åt med Risonisallad *megamums*, vi drack till och med lite röd vin till, nu blir ni förvånade va!? Sedan spelade vi guitar hero och mariokart hela gänget, jag var totalt värdelös som vanligt *fniss* Nu hade jag ju ingen LInda som kämpar i samma liga om man säger så *LOL*

På söndag så var det räddnignsfältet eller om det nu heter brandövningsfältet på hertsön som gällde. VI träffades med bevakningsgänget och tränade hund, så skojigt!! Det blev lite sök i rökhuset, ett hus med massor av gallertrappor och balkonger som de brukar sätta eld på *L* Sedan lite början till rondering, måste kolla av med C hur jag ska fortsätta :) Sedan blev det inomhussök. Liiiite äckligt tyckte de flesta hundar att det var när vi sökte i mörker och bland en massa branmänskläder :) Nemo var låg som en tax ett tag och så var han övertygad om att det fanns någon neri i en del av brallorna *asg* Han höll på att riva hela ställningen. Fränt var det att Stina hade tryckt in sig i ett skåp också, tur hon är liten, jag trodde Nemo svammlade så jag blev lite skraj när jag öppnade skåpet och Stina stod där :) Kaisu hade gömt sig på en hylla och Nemo fick rätt snabbt korn på henne men hade lite svårare att bestämma vart hon var innan han väl koncentrerade sig ordentligt. Marie hade tagit världens brantaste trappa så jag trodde inte riktigt på Nemo först *LITA PÅ HUNDEN!!!* och där hittade Nemo värsta lekkompisen *asg* Det var itne sås kojigt när vi skulle ner för trappen *huvva* Nemo tog det bra , värre med matte, gillar INTE höjder så värst och särskilt inte när man ska ner! Enligt Marie gick Nemo enbart på frambenen ibland, jag såg ju inte för jag gick före! Vi var ett skojigt gäng som tränade, ska bli kul att se vad nästa gäng lägger upp för övning :)

I måndags var det spriongdags igen, vi tränar numer löpning varannan dag :) (8km stod på schemat och jag var lite småförvånad över hur lätt det gick *fniss* Lekte med vanten som belöning åt Nemo när han sprang fint så han provade på att smaka påvanten när den satt på handen också *aj aj* Men är huvudet dumt får kroppen lida heter det ju!

I dag var jag ute på bruksteamsträff på klubben, körde targetmattan och det verkar funka sättet jag och mina medkumpaner kommit fram till :) Skoj! Vi är ett härligt gäng som stöttar varann. Ingen som har den minsta tendens att trycka ner den andra utan det är bara stötta till 1000% som gäller, skönt!

Nu är det natti natt som gäller

Inga kommentarer: