onsdag 1 april 2009

April april.......



din dumma sill!

Usch vad jag redan är less på denna förbaskade förkylning!? Jag lyckas minsann fiska upp varje liten förkylning som far omkring! Fast det är väl inte så konstigt när alla man umgås med är hur snuviga som helst!?

Jag vet inte varför jag blivit så seg att skriva i bloggen...... måste nog skärpa till mig :)

Jag och Nemo tränade tillsammans med Ulrika, Varga och Sero på klubben för några dagar sedan, då flyttade jag ut pallträningen för första gången och den nya miljön gjorde att Nemo blev rätt så fundersam. Vad är det som händer undrade han. När han väl kom på vad som var meningen var han jätteduktig. Det jag måste komma ihåg är att ge honom pauser, när det väl fungerar bra så jobbar jag på, säger som de i pistvakt "en till, en liten till....." å så märker jag att jag tränat för mycket när stackarn blir alldeles kollrig i planeten och inte vet vart han är. Körde sakta också och det gick hyfsat bra faktiskt, ska bara nöta det lite till :)

Under helgen har vi vaktat lite pirayor.... fy f*n vilka monster de börjar bli ;) Björn fick ingen lätt resa bort till Linda. Han och Nemo tog skidorna på söndagen och det var ju värsta snöovädret. Lite skillnad mot när de var ut på skidorna på lördagen när det var strålande sol ;)

På lördag fick vi besök av Viggo, Heidi och Oscar. Vi surrade på, spelade spel och så tog de en "svängom" med Arvid. Det var riktigt trevligt. Hoppas vi kan göra om det framöver......

I måndags var det träff med en massa bevakningstokar för att få till en träningsgrupp, det var bra uppslutning så det kommer nog bli kanoners :) Det blev jag och Marie som fick ansvar för den första heldagsträffen, känns lite pirrigt men det ska nog gå fin-fint! Jag hade ont i halsen och frös så jag gissade nästan att något var på G....

Och nog var det på G alltid!! Tisdag morgon när jag gick upp så gjorde det så himla ont i halsen och jag hade typ ingen röst alls. Bara till att sjukskriva sig *suck och stön*

Igår fick Nemo en present av Prinsessan och gänget...... Hna öppnade den jätteförsiktigt och sedan blev han som Gollum i sagan om ringen *asg* "My precious........." Han fick en rosa Gris (tur han är manlig så det räcker) som han blev något så EGO om...... Han har haft den brevid sig hela natten till och med. När man frågade om man fick låna den, då brukar han komma och trycka grejerna i händerna på en, nu sprang han iväg??? Han är ju rolig :)

Håll tummarna för nu är Accsa och Varg på "kärlekssemester" i Mölltorp. Kan det bli bättre!? Nemo är ju från Mölltorp ;)

Snörvliga kramar fr mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

undrar varför grisen ser knepig ut?? Håller på att joxa och försöka lära mig hur jag kan lägga upp bilder på Picasa och sedan sätta de i bloggen.... Vad tusan är inte B hemma när man behöver data hjälp? Så var kameran inställd på att ta bilder i RAW format så jag var tvungen göra om den också *suck och stön*
måste fipplat på fel knapp tror jag bestämt *asg*
//Lie

Maria W sa...

Åh, vilken härlig bild!

Sita säger till Nemo att de måste sätta datum på en dejt snart - kanske redan i helgen?

Jag håller tummar och tår att parningen har tagit ordentlig!

// Maria

Bumbi sa...

Grisen ser knepig ut eftersom den är ROSA!