tisdag 16 juni 2009

spårskogen


Våran vackra Iwwe


Idag träffade vi Maria och Iwwes bror Iro ute i skogen kring Mörön för lite spår och uppletande. Tidsoptimisten Lie hade som vanligt en massa på G. Förstår inte hur jag tänker ibland ;) VI gick ut spår till varandra: Björn till Nemo, Jag till Iro och Maria till Iwo. Medan de fick lite liggtid så vallade vi en uppletanderuta. Vi gjorde den inte fullstor pga tidsbrist. Iwwe körde först och det här var premiäruppletande (som boende i Mörön alltså). Han fick 5 föremål och det var inga problem för mattes nya skogsmaskin ;) Det bor nog en liten Maximus i honom iallafall tror jag. Han är jättelyhörd och jobbar på som tusan. Det enda som var lite klurigt först var att han inte riktigt trodde på mig när jag sa LETA, han var inte säker på om han fick gå så första skicken gjorde jag DK med handtecken men de sista fungerade med bara kommando! Duktig Iwwe-Piwwe!! Alla föremål in på lagom tid :)

Sedan var det andra brorsan I's tur :) Han jobbade också på bra men tyckte allt att Iwwe slemmat på grejerna :) Men det bor en skogsmaskin i den herren också!!

Nemo stackaren fick hoppa över :S Vi hann inte för då var det knappt 30 minuter kvar tills Stig (B's pappa) skulle hjälpa att göra en genomgång av husisen inför besiktningen på torsdag och det är ju liksom viktigt att den går igenom för där ska ju Carin och jag husera :) Imorgon ska jag röja den så den är riktigt fräsch. Han vädrat den så jag lyckats med bedriften att nästan dränka den för jag glömde att jag hade allt öppet när det var regnväder *asg* Tur man har en sambo som håller koll på en *LOL*

Tillbaka till spåren då!

Jag spårade med Nemo och sist så hade han fullt ös - medvetslös...... han hade så mycket spring i benen så hjärnan inte hängde med. Nu jobbade han på jättebra. Alla pinnar 6+1 med in och bara ett tapp kring ett dike men det löste han riktigt bra tillbaka igen. Han var inte speciellt gasad i spåret heller utan jobbade sansat framåt *härligt grabben* Det var ett skojigt spår. Rolig terräng här ute i Mörön!!

Iwwe han fick gå ett klurigt och jätteskojigt Maria spår. Alla pinnar med sig in och spårar koncentrerat och sansat!! Härligt härligt.....


Full sprulle i rutan

Maria och Iro på G till uppletandet


Iro i full sprulle

5 kommentarer:

Maria sa...

Tack för en härlig eftermiddag i skogen igår! - det måste vi göra om snart igen. Iwwe visade verkligen framfötterna i spåret och uppletandet :-)

Kargalandets Etty sa...

Hallå där... Jag vill inte bo i en badbassäng som Loranga, Mazarin och Dartanjang... Tack Björn för att du har koll på din Sambo!

Maria Andersson sa...

Hej!
Ska til Marma i sommar och såg på vilka som skulle vara i HTU 2 och såg ditt namn på listan , kul :-) Jag fick reda på via Face book att du kände Linda Körlen Nio och Kiwi, vi har en halvbror till Kiwi då dom har samma pappa därav har vi lärt känna Linda :-) när jag berättade att jag skulle till marma, berättade hon att du oxå skulle dit. Världen är liten.
Ha det så bra. Vi syns på Marma.

Tassat runt på sidan, kul att läsa om era träningsäventyr.
Vi har oxå en hemsida (Linda har skrivit bra rader om dig där i gästboken)
www.123minsida.se/wolfpack

Mvh Maria o Groenendael Sauron

Ulrika Holma sa...

Tjena tjejen
Vilken fin träningsdag! Han är verkligen vacker Iwwe! jag längar till luleå så jag får komma och träna mer er! Spännande att det närmar sig tills valpen anländer ska bli så kul och se han!

Kram

Anonym sa...

ÖNSKAR ER EN TREVLIG MIDSOMMAR

JAJA RONJA O DERAS MATTE