tisdag 9 juni 2009

spåra spåra och spåra


Det är skojigt att vara i skogen och spåra :) Men jag var rejält svettig efter dagens pass *asg* Nemo har ju iksom "vilat sig i form" efter operationen så han var rejält laddad på sitt spår. Speciellt som han tog sitt allra sist...... Börjar från början!

Efter jobbet träffade vi Maria/Iro för en sväng i spårskogen! Körde ut till skjutbanan och där gick Maria ett spår till Nemo, Björn till Iro och jag knatade ett till Iwwe. Iwwe fick börja, det var premiär för oss som spårekipage, men han var en riktig klippa i spåret. Lugn (om man är van att ha Max i spåret) och metodisk så tuffade vi fram och jag fick snällt alla apporter av honom *duktig kis, matte blir så stolt!* Riktigt taggad på apporterna när vi lekte med de. Spåret var inte så långt men hade flera terrängskiften och olika vinklingar men han skötte det riktigt bra! Nu vet man att man kan klura rätt rejält, nästa gång blir det kansek ett Björn spår ;)





Sedan var det Iros spår och han hade fin fart i spåret. Där var spåret skitskoj sa han, alla apporter är inte riktigt sååå noga :) Nåt att klura på....
















Så var det då Nemos tur å han riktigt tjöt när han fick komma ur bilen. Han tänkte nog att han bara skulle få ligga och uggla stackaren *LOL* Jösses vad snabbt det gick, jag som skulel sänka tempot på han. Jag orkade inte *asg* Han var inte brydd i pinnarna och han brukar INTE lämna kvar de i skogen men han hade så spring i benen så han fick nog tilt. Ibland så galopperade han t o m i spåret!??? Min lilla gråbening... Nåväl kanske inte så kosntigt med hans vila. Började nästan skratta i spåret när Maria fick säga åt mig "lite på din hund" för det är ju jag som brukar få tjata det till Linda *fniss* Nåväl en trevlig dag i skogen blev det och det lär bli fler gånger :)





Enda smolket i bägaren är de här smååååå byborna som vaknat till liv och elakt surrar runt ens huvud! Tur man har MYGGA.....

Ska förresten inhandla mig en hundgård :)

tjingeling eller kanske Tingeling

1 kommentar:

Swift och Haxzo sa...

Björnspår är KUUUUUUL!!!!!!!!