fredag 12 juni 2009

090611

Hallojsan!

Träffade Maria och Iro ute på Möröns BK idag *L* VI har så fin brukshundklubb här ute :) Och bra medlemmar, bara jag och Maria *asg*

Med Nemo körde jag först lite fritt följ, han var så taggad att han gick på tårna. Då kom Maria på att jag skulle köra lång inkallningar. Sagt och gjort jag satte honom och så gick jag iväg. Jag var rädd för tjuvstart när han var så taggad, men tokstollen fick för sig att han skulle minsann lägga sig och vänta för matte är ju alldeles för sölig. Det betydde att jag fick springa fram och tillbaka flera vändor för att få honom att sitta. Till slut blev matte irro så då bytte vi inriktning och tog budföring istället *L* Nemo kutade på ända tills gräset slutar för där slutar ju planen och då ramlar man ner i avgrunden eller nåt...... Sedan gjorde han en som han bara rundade vid Maria och då börjar matten i sällskapet känna att snart går säkringen. Lite paus och då föll poletten ner för Nemo ;)

Sedan fick Iwwe komma ut och med honom provade jag lite fritt följ och det blir nog snabbt fixat. Han söker nu upp position jättefint, det han har för sig är att han tränger lite grann. Måste lägga upp en plan för båda grabbsen så vi kommer nån vart så nu vet jag vad jag ska pyssla med i helgen. Sedan var Maria hygglo-burro och hängde med på en liten miljöträningsgrej ute på bryggor och bord. Han skötte sig riktigt bra min lilla fegis ;) Vi jobbar vidare med den biten.

Maria och Iro körde mycket fotposition med störning, om någon ser en när man studsar omkring så måste de nog undra om man rymt från dårhuset eller nåt...... Sedan körde de kryp också.

Jag och Nemo avslutade med utgångsposition och han har förflyttat sig framåt. Har kommit fram till att leksak är absolut förbjudet vid den träningen för då börjar han söka leksaken........ Godis som belöning till matvraket och så avslutning med lek i så fall.

SLutade kvällen hemma hos Maria med hundsurr och så skulel vi köra uppletande men vi kom på att Maria har ett gäng MH filmer från I-kullen och det var skojigt att se :)
Ska skicka en skiva till Maria eller iofs när jag skickar över bilder med usb'n så kanske jag kan få tillbaka lite filmer på minnet :)

Tjing tjing













Inga kommentarer: