tisdag 28 juli 2009

Mästarmöte






Red Goblins Zlatan & Norpatorps Gretzky


Hej alla monsterdiggare :) Nu har stjärnan varit hemma i 2 dygn :) Första natten kom vi hem vid 02 som jag skrev innan och då fick matte i huset för sig att det nog är bäst för lilleman att han fick sova i buren i sovrummet :S Å det var ju en bra plan *not* Han har ljudresurser lillemannnen. Han tjoade och jag sa åt Björn att han kommer sluta snart, det gjorde han på morgonen när jag släppte ut han ur buren, typ!! Skönt att jag var ledig, värre var det för Björn som fick brumma iväg till jobbet kl 06 på morognen.


Under dagen utforskade vi omgivningarna och provsmakade på det mesta. Hundarna går fint ihop, speciellt Nemo och Gretzky som verkar fått ett speciellt band, vet inte om det är färgen ;) Iwwe han gillar att han fått någon att bossa över även om han busar med lillemannen *LOL*


Natten fick lillemannen tillbringa UTANFÖR buren och vi fick sova gott som tusan. Vid halv två tutade han lite så då gick vi ut och pinkade *duktig kille*


Idag så drog vi till Svartskateflocken och hälsade på efter att ha myst lite med gnagande i både fingrar och hälsenor *AJ* Hos gänget fick Gretzky träffa malle-bröderna Zwing och Zlatan...... Å så lilla Papiljotten DC som han tyckte var riktigt lattjolajbans, vilka öron att gnaga i :) Vilken fart det är på majonäserna, de är ju visserligen lite äldre så snart är hockeyspelarn på G han med *L* Under tiden vi hälsade på svartskatan passade Nemo på att smaka på G-odingens valpfoder, gissar han blidde full i magen den lilla lurken, jag har så himla svårt att vänja mig vid hans tjuvräder, de har ju inte funnits det sista året........ Nu blir det att slänga upp ett kompostgaller till köket när man inte är hemma *LOL*







På eftermiddagen har grabbsen spenderat tiden utan matte som tillbringar kvällen på jobbet.....De har utforskat ägorna ännu mer och tagit sig en promenix på ängarna :) Gretzky ville vara som de stora grabbsen och tuffade på ;) Han har också suttit fast i husses dojja och vägrat släppa, det blev nästan till att använda kofot :) På kvällen försvann lill-nissen, han hittades en våning upp - Nemo hade nämligen gått upp och lagt sig, då hakade Gretzky på

natti natti

7 kommentarer:

Anna sa...

Vilken super cool bild!! Vem har gjort den??

Det låter som om det är riktigt mycket "ruter" i alla dessa G-alningar... Härligt!!

:-)

Åsa sa...

Gud så cool grabb han är Gretzky och vilka härliga bilder, jag snor dem. Kram

Lie och grabbarna grus sa...

Det är min älskade sambo Björn som fixat det....

Linda m flock sa...

Håller med Kanon härlig bild, han e bara förbäst din björn :)
Ska bli skoj träffa lill nissen :)

Gosa med flock sa...

Ja, visst är de härliga våra pirayor. Gosa höll på att pierca min underläpp ikväll när jag mot bättre vetande försökte ge henne en puss :)

Gretzky demonstrerade tidigt sin förmåga när jag besökte dem i valplådan - han högg tag i benfickan på mina shorts och kampade som besatt. Ett riktigt skyddshundsämna alltså.

Gosa besvarar Gretzkys puss, förhoppningsvis snällare än mot mig.
Kramar från oss!

Jeanette sa...

jisses så söt man kan vara!!! Hoppas vi hinner ta en snabbträff när jag dyker upp över helgen i Lule. Då har jag ju med Morra o mästerfotograf Allan :-).
Ska bli kul att följa dig o dina pojkar.

Kram

ps nej, jag har inte glömt... såg ett halsband med en bra lösning som jag ska testa som verkar funka bättre...... ds

Gosa sa...

Tokryck var det ja, fast mina kommer på morgonen. Då far jag omkring och hugger mot allt som rör sig, eller förresten, allt som är stilla också :)
Jag har inte visat så mycket humör än, men jag har en envishet som skulle göra åsnor avundsjuka.
Kram!