måndag 13 juli 2009

Hemma från Marma

Hallojsan!

På begäran ;)

Nemo och Emil fixar i trädgården ;)



Så har då jag och Nemo landat hemma igen efter 2 1/2 vecka på vift :) Vi började med en visit hemma hos Anna och Daniel i Dalarna :) Där blev det lite bad och super-duper mat. Tack så jättemycket för gästfriheten! Nemo och deras Exo fungerade bra ihop *skönt* Vi hade de lösa tillsammans och det var inget gruff. Fick mig årets första dopp också, så varmt var det väl inte men alla hundar njöt i fulla drag av plaskandet.

Etty, Nemo, Exo och Isa

Vi drog vidare till Marma och där fick vi 2 veckor med ett härligt hundgäng!! Vilken tur det finns så trevliga hundmänniskor :) I vår grupp blev vi indelade i mindre grupper - vår grupp nr 2 var ett härligt gäng! Fy vad man har tränat magmusklerna av allt skrattande *asg* Synd bara att vi bor så spridda över Sverige bara, men förhoppningsvis träffas vi igen!!


Thomas, Zantos, Micke, Madde, Bessi, Jag, Nemo och Kristin

Varannan dag började dagarna med BRAK och varannan med exercis. Ibland hade man inte alls koll på sina kroppsdelar *L* Det blev många "tänka själv" övningar där vi först fick planera ihop gruppvis för att sedan bege oss ut i skogen för att utföra de praktiskt! Å det där med tänka själv, i skogen hade vi ju ofta med oss instruktör Peter - vilken rackare på att ställa frågor så man fick fundera......


Uppställning med "Lilla Löjtnanten" Snacka om att Linda lärde ut på ett toppensätt!! *tummen upp för henne*

Vi förflyttade oss mellan ställena med kronans gröna cyklar och ibland gick det lite väl fort att cykla med "lillebror" Jösses vilken fart han kan få under galoscherna, man fick bromsa som tusan :) Lärt mig att orientera har jag äntligen gjort (ja det gick att lära min tröga hjärna det) och för det är jag evigt tacksam Thomas *jag bugar och bockar* Tänk hur många som försökt lära mig, du borde nog satsa på en lärartjänst ;)

Thomas "min" kompasslärare, tänk att det behövdes en Gotlänning för att man skulle lära sig karta och kompass.....

Vi har även fått prova på det här med radio och det var skojigt även om det ibland var lite klurigt att komma på vad man skulle säga. Men som en av GB2:orna sa TÄNK TÄNK TÄNK innan du pratar i radion så går det bra. Roligast gällande radiokommunikation var Kristin som var helt färdig ena gången vi orienterade. Hon var knäpptyst och så plötsligt svarade hon på ett anrop i radion som inte var riktat till oss. Nej det är inte vi utbrast jag och Madde, då säger Kristin i radion : Ja bara skoja..... vi skrattade så vi höll på att göra i byxan *asg*

Kristin och Nemo delar vattenflaska

Under fältdygnet så var övningen uppdelad så att vi fick jobba på olika stationer som GB2 hade lagt upp - skitbra upp lägg :) Natten tillbringades i knäppetält och mitt höll torrt trots regn!! Fick lite hjälp ;) Dagen efter fortsatte med olika stationer och då fick jag ett blodsockerfall. Lite vatten, sömn och mat gjorde sig tillkänna så jag fick åka bil mellan 2 stationer och så blev jag i proppad dextrosol, sockerbitar, juice och frukt :) Sedan var jag på benen igen...... Vi var ett sådant härligt gäng som verkligen tog hand om varandra *TACK GÄNGET*

Lyxhotell A'la Marma, taget mitt i natten


Bessi och Madde på sjukvårdsstationen under fältdygnet :)


Nemo är iallafall skitnöjd med Marma (jag åxå) för han har sett hela vistelsen som värsta motivationsövningen. Han brukar ju inte vara särskilt pipig (förutom när han ska ut ur bilen) men nu har han formligen SKRIKIT för allt är ju så förbaskat roligt *asg* Även när han fick åka hundkärra så skrek han, det är nåt fel som är trasigt tror jag *L*

Det hände sååååå mycket mer på Marma men det är svårt få ner allt i ord, det måste nog upplevas! Dagarna är så långa så ibland kom man inte ihåg när man gjort vissa saker

kram på er

Å jag har fått lära mig " allt ditt är mitt och allt mitt ska du ge f*n i!!!* Tänk på det ni!

6 kommentarer:

Åsa gåsa sa...

Äntligen som jag har väntat:)
Ordspråket är bra det har jag kört från första stund med min man haha. Underbart att ni haft två toppen veckor. Nu ska du ju få driva på mig så jag kommer i form. Scania milen nästa år väntar"asg" så nu börjar allvaret. kram vännen & klart Lillebror var kurs Etta

Kargalandets Etty sa...

Hej Husvagnsvännerna!

Hoppas du har vilat upp dig lite och att det inte är jobbigt att jobba! Nu väntar jag på spänning på att få se lill puppisen igen!

Kram Carin & Etty

Kristin sa...

Rooligt att få en kort resumé av veckorna.. jag saknar er verkligen!! MASSOR.

Jag har liksom inte riktigt kommit in i vardagen än, och min motivation för att träna hund, som jag trodde skulle vara maximal, har totalsjunkit till botten..

detta ska jag och Madde ta tag i till helgen då jag ska besöka henne i Kalmar :) Såå synd att du bort så långt bort och inte kan komma med, men du kommer ju iaf och hälsar på mig snart , wieee!

Ha det så himla bra.. jag ska ringa dig någon dag och snacka lite skit i ditt öra, som på den gamla goda Marma tiden ;)

Puss och Kram på dig och Nemo!

Maria Andersson sa...

Hej!
Kul att läsa din version av Marma. Jag kopierade en bild från din sida på uppställningen, hoppas att det inte gjorde något. Hur går det för dig med bilderna? Fullt upp :-)
Hör gärna av dig via mail vart man kan hitta dom sedan, är sååååå nyfiken. Ha det så bra.

Mvh Maria o Sauron

Anna sa...

ÅÅh äntligen en update! Va kul :) Ni måste ha haft det toppen på Marma! Kul med en massa bilder.

Kram kram :)

Anonym sa...

Äntligen lite nyheter från lägret. Tänk vad fantastiskt att få lära sig massvis med "nyttigheter" på ett roligt sätt och du verkar ju ha haft väldigt roligt. MEN jag vet också att det är tungt och slitigt trots att det är jättekul. Jag och Viggo kommer och hälsat på när du har "andats ut" för att höra mer om hur du haft det. kramiz