tisdag 21 juli 2009

En dag i Piteå.....

Tjaba tjena hallå!


Dagen började mindre bra :) Som den vänkliga sambo jag är hade jag ställt klockan till min älskling...... Nu är det bara så att min mobil har en MASSA totalt onödiga funktioner bland annat att man kan välja vilken dag som alarmet gäller...... den funktionen brukar jag inte bry mig i men på något underligt vis hade jag avmarkerat måndag!! Inte bra eftersom det var måndag som Björn skulle upp :S Så det blev gasen i botten för honom när vi väl vaknade typ 1 timme sent!


Jag joxade på lite hemma innan jag begav mig till Piteå för skyddsträning. For i god tid så att jag hann köra lydnad med grabbsen innan.

Iwwe:
  • FF: Han är riktigt taggad och man får tänka på hur glatt man säger bra! Är man för glad så börjar han studsa ;) Ibland lite snea sättanden så det finns grejer kvar att jobab på!
  • Hopp: Han vill sätta sig lite nära hindret och han var lite förvånad när jag skulle ha honom och sitta på andra sidan hindret. Jag vet inte om det var hans första hopp-sitt hopp! Men han vill verkligen göra rätt sockertoppen!

  • Framförgående: Började lite med det "gamla" sättet dvs med utlagd leksak och så tränade vi oss på att gå sakta fram mot den! Han blir rätt störd när kopplet tar emot, behövs MYCKET träning på det här. Tänkte prova honom mot Alley oopen också

  • Snabba lägganden: Är han totalt värdelös på *asg* Valpstuket dvs från sitt till ligg med hjälp av godis/leksak kan gå riktigt snabbt, från sitt till ligg utan hjälp går jätte segt och från stå till ligg vet han itne vad det är *LOL* Får ta klickern till hjälp här då brukar tempot ökas.

  • Inkallning: Han vet inte riktigt vilken ingång han ska göra, vissa gånger gör han en vanlig en och andra gå¨nger gör han "gamla" varianten dvs går runt mig. Vet inte hur de gör i Norge men det går nog fort att få ordning på. Han har lite lågt tempo också för att jag ska vara nöjd så slipa på bara!

  • Apport: Han tycker det är otroligt omöjligt att sitta med en apport i munnen, sätter man sig så slutar käkmusklerna att fungera ;) Mera träning *L*


Nemo:

  • FF: har tappat i position lite grann, måste nötas :) Annars är det nog helt ok

  • Saktagående: Vi nöter på *L*

Sedan var det dags för skyddet, och min lilla grabb är ju hyfsat försiktig. Vi får jobba vidare, idag fick jag iallafall släppa kopplet så jag inte ska bromsa honom. Han har ju tjänat "egna" pengar så han ska visst köpa sig en skyddsärm :

)


Nemo tyckte det var totalt onödigt att gå av planen, Tomas är ju en kul filur...... Vet ni förresten att Åsa bara utnyttjar hans kropp ;)

kram kram

Inga kommentarer: