söndag 9 augusti 2009

hemma

Japps det har jag haft och kommer ha två dagar till för min älskade systerson Viggo. Han har varit här i Mörön med mig när han inte kunnat vara på dagis.....

Jag har lite smått skavsår i öronen för surra det kan han Viggo-vilding ;)

Annars då, här har varit lite av hundpensionat några dagar :) Mamma tyckte jag skulle öppna eget *asg* Först kom Q och Etty för att vara några dagar när C & A semestrade i London :) De semestrade så hårt att C numer hoppar på kryckor!??? Det gick bra med lilla grå kängurun och gammel-Q. Alla grabbar gick bra ihop och Gretzky fick träffa ursnälla farbror Q. Etty fick vi punktmarkera för hon ville springa över lilla G-råingen.....

Sedan kom lilla Zwingen för Å & S åkte iväg de med. Utställning i Finland så då fick Gretzky en lekkompis :) De har lekt jämna lekar trots att Zwingen är 4 veckor äldre. Man har inte märkt så stor skillnad inne (förutom att vi fått sära på de då och då så de fick vila, speciellt lilla Grå) och när vi varit ute för då har Zwing haft rätt så mycket mer fart under galoscherna. Han är en jätte härlig malle Zwing!

Gretzkys öron är båda uppe lite då och då, de kämpar på ;) Han verkar växa en massa också, man ser det nästan dag till dag. Måste vara och väga honom igen, kollade förra veckan och då var det 9,5 kg som vågen på djurmagasinet visade.

Idag var vi förbi B's föräldrar och vi höll på att trilla av stolen för de har skaffat sig en vit schäfer tik?????? Jösses amanda! Vet inte riktigt va dsom hade hänt. Hon Alizza eller Alice som hon kallas är bara några dagar yngre än Lilla G så de fick ta en play-date och det fungerade riktigt fint. Hoppas det kommer gå bra med Alice :)

Här har inhandlats tapeter till kök, datarum och till ett av extra rummen. B har slipat golv så det stått härliga till så förhoppningsvis blir det färg på golvet ikväll :)

kram kram

1 kommentar:

Kargalandets Etty sa...

Hej hej vännerna där ute! Jag och Anders är så tacksamma för att ni ställde upp som hundvakter. Nu skall foten bara bli bra så att vi kan träna vovve igen ;-) Jag och hundarna ligger hemma och pustar i värmen - foten lindad och röntgad i alla vinklar, men som tur var var det inte något i skellettet, utan muskulärt så nu hoppar jag på kryckor och E jagar dem medan jag tar mig fram!

Kram på er...