lördag 15 augusti 2009

passerat 10 veckor

Jösses vad en valp utvecklas fort. Man glömmer från den ena hunden till den andra. Jag har tyckt att det nästan syns från dag till dag att han blir större men idag verkar jag fått bevis för det!???

Igår var Gretzky tvungen ställa sig upp och sätta tassarna på skålen om han skulle dricka från Nemos matbar (annars har vi en annan vattenskål också men av någon anledning är Nemos vatten mycket godare om man frågar Gretzky, måste vara av ädlare sort!) men idag stod grabben stadigt med alla fyra små (läs gigantiska) fossingar på marken under tiden han drack :)

Jag och B har varit ute med lilleman och lekt med bitskinnet idag igen, jösses vad han tycker det är skojigt :) Vissa gånger vill han till att bli lite ego om det (speciellt när han vunnit stort, i hans värld alltså och lillsvansen står lika rakt som vår flaggstång) men oftast kommer han med det och vill bjuda upp sötnissen.

Bilburen är inte lika hemsk nu utan nu går det minsann bra att sova i den.

Gretzky är lite som Inspektor Gadget, ni vet den där detektiven som kan fälla ut armar och ben för att nå bättre. Jösses så låååååångt man kan nå om man sträcker på sig. Idag kom han med fönsterlisten. Frågade B vart den varit och den hade varit uppe på köksbänken. Han tar för sig lillemannen.

Nä nu ska jag gå och mysa med lillproppen, han är som trevligast att mysa med precis innan han ska sova för natten, annars är han så vass *LOL*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa år hoppas jag de blir en resa till Piteå då måste jag få träffa ditt nyförvärv

Har tävlat med ronja idag med super poäng ä så jäkla glad !

Skrev på min hemsidblogg alltid ä de ngn som störs sig på det " Att vi vann
massor av kramizzar
helena h o hundarna

Anonym sa...

tack för ditt senaste inslag

Anna sa...

Det verkar vara bra fart i G-ossen, det gillar vi!!

Ge honom en stor puss på nosen och hälsa från mamsen :-)

Ulrika Holma sa...

Oj har han redan blivit 10 veckor lilla-grabben!!!! Har inte kikat in på länge hos dig! Allt verkar gå toppen!- Jätte roligt! Får man komma och kika på underverket någon dag?! Du är inte sugen på att träna lite? Jag och Annika har börjat köra hårt =)

Ha de så bra och Kramar/Ulrika