måndag 3 augusti 2009

Byggare Bob


Hej!
En sådan dag åter igen, solsken och varmt så in i bomben.... vilken otur man var ledig ;) Hämtade upp mammsen som fått semester igen å så for vi på jakt efter lite grejor för att bygga en trappa på baksidan. Innan vi kte ut till byn hämtade vi Viggo på dagis. Jösses vad han och grabbsen har busat på baksidan, de var helt galna *asg*Vi har haft här en traktor nu i två dagar som hjälpt oss att plana ut lite efter jordvärme grävningen (han som grävde, grävde nämligen inte igen det hela!!??) Det är ännu lite jobb kvar innan det är färdigt men det känns redan roligare att titta åt det hållet (TACK SÅ OTROLIGT MYCKET TRAKTORFÖRAREN). Nu är trappan ditsatt och jag känner mig väldans nöjd över att det gick vägen, kanske ska söka in på byggnads ;)

Catta var förbi och surrade en sväng på morgonen, det var för länge sedan sist. Kul att du kom, nästa gång blir det hundträning!!

Har hunnit vara och handla mer hundmat åt Gretzky också, tack för hjälpen Linda!!

Nu på kvällen var vi iväg och badade hundarna i vallen, det var en hyfsad badstrand. Måste dock säga att vi har ett bättre ställe i stugan :) Måste åka ut och ro någon dag..... Grabbsen tyckte iallafall att det var roligt att plaska omkring..... Gretzky var väl förresten inte så jätte impad av vatten men det ändras nog snart.

Vilket humör han har, Björn retade honom lite så han satte av i värsta farten och högg han i benet och morrade *fniss* Tur han är så liten och söt för han är lite långsint. Han högg så fort B kom nära och med mig myste han bara!

Etty och Q har kommit hit på kollo, för att det ska vara lugnast så får de husera inomhus i vardagsrummet...... Hoppas ni har det trevligt på era festligheter C & A

Igår hade jag värsta lyxet..... när jag kom hem från jobbet hade mamma och Viggo kommit ut till byn och de kockade middag åt oss....

Nu ska jag sova, är jättetrött..... måste vara snickrandet





4 kommentarer:

Anna sa...

Vilka fina badbilder! Sheila gillade inte heller vattnet riktigt då hon var så liten som Gretzky är nu men vänta bara! Nu är hon som en liten haj i vattnet! ;)

Kram

Catta sa...

Det har blivit alldeles för sällan! :) När tar vi nästa dejt? Kram

Robert & Gosa sa...

Vilka härliga badbilder! Gosa var också iväg och badade igår med Maria & barnen, men hon doppade bara fötterna. Och försökte rulla sig i gyttja istället.
Och härligt att grabben har lite humör oxå!
Kram

Anonym sa...

Tjena
Vilka hærliga bilder!!
Det ær bara Weto som kommer norrut till Ö-vik, jag ær i Sydafrika och dom andra resar hit om en vecka - saknar min lilla Weto-pojke!!
Kram Weto-ligan