söndag 18 oktober 2009

Picasso och lakritstrollet

ULLATTI2009 208

 

Idag så började Iwwe kursa :) Nu startade utbildningen till FM-hund och det blir jag (matte) som kommer kursa tillsammans med Lakritstrollet.

Som första övning körde vi en 3-stegs övning och han är alldeles underbar. Mia har redan innan sagt att hon tror han skulle passa om FM-hund och hon har INTE fel i det. Måste ärligt erkänna att det var MAX-klass ute i bevakningsskogen *TJOHOO!* Han var på G och tog figuranterna fint, det enda han pysslade med var att han då och då vill gå runt mig!??? Vet inte vad han tycker han ska göra så för men det är väl rätt ok.

För Carro/Multi och Linda/Quta gick det också finemang. Vi tränade ute i mörön idag och som vanligt ville vindarna vända *asg* Fast det är ju bara som att vara på F21…….

Picasso då….. jo han kommer från Norpatorp *asg* Häromdagen så kom den gudomliga nissen på att det kan vara en bra idé att ta del av renoveringen….. Tänk vad Carina har lärt honom grejer.  De nya färgburkarna är i plast och en sådan hittade lilla G på övervåningen, han bar iväg med den, tappade burken i trappan så den studsade iväg och färgburken öppnades och ut med färg i trappen när den studsade. Sedan färg över golvet i hallen och in i TV-rummet…. sedan kom lilla  G på att man kan ju minsann krypa under grinden in i TV-rummet, tassa omkring där och sedan studsa upp i soffan och trampa omkring där *suck* Därför finns det just nu inga bilder på Lilla-g för han har liksom lite vita inslag i pälsen ;) Han passade även på att måla Nemo lite också *fniss*

Tur att burken bara var fylld till ca 1/4….. Han har även passat på att äta upp min militärkänga, det var i stort sett bara kvar sulan, han tycker att skor är överflödiga tydligen

Å tur att han är så gudomlig annars :S

Jag har varit en sväng till IKEA med mammsen, en heldag uppe i happis :) Vi hade jättemysigt och vi shoppade en hel del! Idag har jag sytt lite gardiner av tyg jag inhandlade där……

 

kram kram

3 kommentarer:

Kristin sa...

Annelie, min lilla skogsmulle-babe ;)

Jag blir så glad av att läsa din blogg, fortsätt uppdatera så lovar agg att följa den alltid :)

Kram Kristin

Enduros Black Jaja sa...

VI BUGAR OCH TACKAR

JAJA SKÄLLER OCH TACKAR SÅ MKT

Cuando es rentable subrogar la hipoteca sa...

Nice article, approve. I will bookmark because this material provides concern information.