fredag 11 september 2009

Träning med brudarna!

Jag och grabbsen träffade Malin och Lena ute på F21 idag. Jag såg ut som värsta vinter nissen för jag har ont i örat så det var pannband på!

Gretzky fick ett spår med fiskbullar som slut. Körde ett spikrakt idag och gjorde ett spontanupptag. Fin-fint upptag blidde det å så tuffade vi iväg. Han tuffade förbi spårslutet så tillsist stannade jag honom så vi fick “mysa” med fickbullarna ;)

Vi åkte vidare till klubben där jag fick värsta braiga tipset av Lena till inkallningen som vi sedan körde med lilla G. Jösses så bra det gick!! Han är bara så bäst min lilla goding! Hjälpte till att kommendera både Gabi och Qlura och sedan fick sig både Nemo och Iwwe en sväng-om på lydnadsplanen. Iwwe gick riktigt bra på fria följet och jag tror minsann att läggandet blivit liiiiite snabbare :) Vid hindret har jag problemet att han inte riktigt “vågar” gå från min sida på hopp – jag måste säga varsågod eller visa med handen! Inkallningarna sitter han som fastgjuten och väntar på kommando, skönt att han inte är så lätt i baken ;)  Nemo var riktigt taggad idag, snabb som en vessla! Taggad i fria följet  som tusan – härligt, härligt!

 

Förresten så fick ju lilla G ta sig en svång uppför måttsundsbacken också, duktig liten grabb :)

3 kommentarer:

Åsa gåsa sa...

Önskar att jag kunnat vara med men då hade jag haft både pannband på rätt ställe samt om halsen, den gör gööööööööööööööör ont. Men jag får väl hänga på nästa gång:)

Tjingeling från stungan på rätt sida om vattnet, här odlar vi inte rajraj & skjuter mot folk mohaha

Ps Jag längtar tills vårt paket kommer

Robert sa...

Jag vill oxå ta del av det braiga inkallningstipset om det är OK?!?Gosa har en jättefin inkallning - när hon själv vill... Eller en så kallad norsk inkallning på Norpatorps MH/MT :)
Kram Robert

Malin o Gabi sa...

Vilket tips det var! Så ska jag göra när jag skaffar min nästa hund. Snart tränar vi igen eller hur?