söndag 6 september 2009

OK OK OK här kommer det!!

Jag har varit urkass på att blogga på sista tiden men jag har faktiskt försökt flera gånger. Den vill inte ta emot min text av någon konstig anledning!! Men nu du Åsa här kommer det.....

Den Gudomliga Gremlinen eller var det Godingen han växer så det knakar........ Han är otroligt härlig tycker jag men om man frågar Nemo tror jag att han vill att vi snabbt som attan slänger ner honom i en kartong med adressat okänd ;) Han biter Nemo så det blöder och Nemo säger INGENTING!! Vi får gå in och säga att det är inte hygglo-burro att bita sin storebrorsa på det där viset. Han har haft skorpor över hela kroppen stackarn. Vi försöker hejja på Nemo men det är inte lätt. Iwwe han tolererar lille-man bra vissa gånger och säger åt han när det behövs, men vissa gånger tycker han att det var väl ändå onödigt att du var i samma rum som mig och morrar åt Gretzky, det SKITER Gretzky i och säger jag är vart f*n jag vill :S

Lite spårande har det blivit och det har börjat falla ner ett ljus för lilleman hur skojigt det är att använda snoken nu! Sista spåret slutade han inte spåra förrän vi var tillbaka till huset!?? Han tog därmed sin första vinkel *DUKTIG KILLE!!*

Iwwe han har smakat på en geting, hoppas han inte gör om det för den j***ln bet honom i läppen så han var rätt svullen en dag, som tur var var det just läppen som träffades. Stackaren!!
Han är lika mammig som Gretzky. Mitt lilla lakritstroll klättrade upp i en trapp som är lika brant som en stege för att jag sa HEJ åt honom. Björn fick lyfta ner honom....... Kan ju säga att om någon komme roch försöker ge mig på moppo lär de få med lakritstrollet att göra....... Är så himla glad att han flyttat in i vår familj han är jättehärlig! Apportbocken börjar bli SÅÅÅ skojig säger han. Sista gångerna vi har tränat har svansen gått i hundra nittion och nu tusan kan han sitta bredvid mig med apporten i munnen och jag kan strycka honom på huvudet!! HÄRLIGT!

Nemo han tycker att nu har han minsann blivit nog gammal för att hämta grejor från bänkarna till och med om man är i samma rum!??? Helt ogenerat hoppade han upp på köksbänken för att se om det fanns något att äta...... han har ju blivit alldeles knas..... Annars är han samma myspropp som han alltid har varit :)

Hemma är det renovering som står på schemat, måla fönster och lister har varit på "tapeten" de sista dagarna. Ska bli så spännande när det blir färdigt. Vi har himla bra hjälpredare i Iwwe och Gretzky :) De vill hemskt gärna vara med HELA tiden, inte så bra när man ska måla *asg*

Gretzky han ser förresten ut som Dobi nu (det gulliga lilla monstret som hoppade i Harry Potters säng) Öronen har ramlat ner igen, gissar det är dags för tandömsning (tack och lov). Han har inte visat några rädslor utan är med på ALLT! Hos veterinären vid vaccinationen struttade han bara rakt in och sa TJABA HÄR ÄR JAG! Han har varit med mig till mitt jobb och hälsat på och han tyckte det var var spännande med alla nya ljud och hjälpmedel. Vi passade även på att ta en promenix med Anna, Sudden och Daisy. Gretzky tyckte att havanaiserna var skojiga, konstiga små leksaker sa han - de rör på sig *asg*
Han har även passat på att skälla ut en svart spets när vi var på koppelpromenix på en cykelväg längs E4:an (fint ställe var det att promma). Han tyckte det var förfärligt att den inte stannade och hälsa på honom........ Lille "Dobi" älskar att kampa och stark är han redan, blir nog så HIMLA BRA det här!

kram på er!

ps: sätter in bilder senare i dag när jag sitter vid rätt dator!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hallå där!
Kul att höra att "Dobi" håller igång er :-D.
Om du inte hittar honom plötsligt en dag så kan det vara så att Daniel varit där och stulit honom, skämt å sido men det är ganska dystert här hemma just nu... Exos prognos ser inte alls bra ut och hans hälta berodde inte på en inflammation utan allt tyder just nu på att han har en kronisk ledsjukdom :-(. Vi kommer få veta mer under veckan...

Kram på er!

Robert sa...

Hej hej! Det är alltid kul att kika in i din blogg och se vad brorsan har för sig och inte minst att upptäcka likheterna mellan Gretzky & Gosa.
Just det där med att bita på hundkompisarna är exakt samma. Gosa har bitit Idde så hon har sårskorpor kring halsen och älskar att kampa - med Iddes öron...
Kram Robert